Botswana - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Botswana - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Botswana

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Team

05 December 2010 | Namibië, Windhoek

Vandaag moet ik het zonder Piet stellen. Hij vertrok deze ochtend, maar gelukkig nadat hij me nog wat geholpen had, waarvoor mijn dank. Paul is de volgende die komt aflossen, maar zou pas vanavond aankomen. Helaas miste hij vanwege winterellende zijn vlucht en komt pas morgenavond aan. Dus helemaal alleen vliegen. voor het eerst echt overland in mijn eentje met de ash. De motorstart geeft het verschil gelijk aan. Sneller los en beter klimmen. Gisteren hadden we de hele tijd in blauw gevolgen, maar volgens Bernd onze CI terplaatse, zou het vandaag beter worden. Aangezien de voorspelling is dat de cu in het oosten zullen zitten, plan ik mijn vlucht die kant uit. Gisterern was niet amders, maar uiteindelijk bleken de cu toen zo'n 250 km ver naar het oosten te zitten. Vandaag blijken ze te beginnen bij Gobabis. Dat is een vliegveld zo'n 150 km oost van Kiripotib. Dus inderdaad de eerste 150Km blauw, maar wel goed stijgen tot 2m en af en toe zelfs een bel van 3. vanaf Gobabis besluit ik zuidelijk te gaan, omdat ik gepland had om richting Moscow te vliegen. Het wordt die kant uit ecther terug blaus, dus besluit ik af te buigen richting oost, om Botswana in te vliegen. Het stijgen is goed en de wolken zijn betrouwbaar. Prachtig en onherbergzaam. Weinig of geen buitenlandingsmogelijkheden. Aangezien het hoog gaat toch maar verder vliegen. Het plan is om ongeveer 16:00 lokale tijd terug te keren. dat moet me dan genoeg tijd geven om voor sunset thuis te komen. Dus zogezegd zo gedaan en ongeveer 300Km voor Kiripotib draai ik om. Helaas de eerste cu doen niet wat ze beloven, en het wordt langzaam spannend, als ik merk dat de lx 19:00 aangeeft als aankomsttijd. Even vrees ik het ergste, maar ik kan natuurlijk ook altijd landen op Gobabis als het echt te laat zou worden. Uitendelijk valt het wel meem een beetje sneller vliegen en de mccready op 3 zolang het stijgen aanhoudt. Later als het max stijgen voorbij is schuif ik terug naar 1 om hoog te blijven. Het werkt en ik kan het veld halen voor sunset. Aangezien de zon ook hier onder gaat in het westen, de lucht heel helder is, en de landingsbaan met de heersende wind ook westelijk ligt, is het soms heel lastig landen. Als de wind niet te hard is kan je op de andere banen. Sommigen wachten tot de zon net onder de horizon is. Maar het is deze avond ook druk omdat iedereen zo rond die tijd komt landen. 2 EB-28, 2 ASH 25, 2 Antares waarvan 1 uit Pokweni, Nog een ash uit bitterwasser. Een DG808. Met de zaklampd de kist opruimen. Ik denk dat de mieren ontdekt hebben dat we druivensuiker in onze zijvakjes bewaren, want er zijn een stel verstekelingen mee gevlogen. trusten

  • 05 December 2010 - 19:38

    Piet:

    Gefeliciteerd Geert. Voor het eerst door een EZACer in een ander continent grensoverschreidend gevlogen.
    Moet een interessante maar, in je eentje ook een vermoeidende vlucht geweest zijn. Mijn vlucht was alleen vermoeiend, vooral ook omdat de thermostaat van de cabine ontregeld was en we in de nacht een temperatuur van rond de 30 graden hadden. Inmiddels weer thuis, begroet door de kinderen en op bezoek bij de ouders.Morgen weer aan de slag en doen alsof er niets aan de hand is.
    Ik hoop voor jou en Paul dat hij inmidddels is aangekomen. Nog een plezerige tijd en groeten aan de overigen.

  • 06 December 2010 - 20:42

    Peter Bickel:

    Hoi Piet, weer thuis dus? Genoten? Of zin in meer? Bel je binnenkort om te horen hoe t was !

    Suc6 met het terugkeren naar het gewone leven.....

    Grtz
    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Team

Team RW bestaat uit Guido, Piet, Peter, Evert en Marco. Ze maken lange afstandsvluchten met het zweefvliegtuig "RW", een ASH-25M.

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 100795

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 27 December 2014

Namibië 2014

23 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Euroglide 2014

31 Oktober 2012 - 16 November 2012

Zweefvliegen in Namibië - 2012

07 September 2012 - 16 September 2012

Team RW goes mountain

18 Juni 2012 - 30 Juni 2012

EuroGlide 2012

06 December 2011 - 23 December 2011

Kiripotib 2011

01 November 2010 - 31 Januari 2011

Expeditie Kiripotib 2010

Landen bezocht: