Een mooie afsluiter. - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Een mooie afsluiter. - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Een mooie afsluiter.

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg Team

28 Januari 2011 | Namibië, Windhoek

De laatste vliegdag in Kiripotib.
De meteo is op zich goed. Nog steeds een relatief rustige atmosfeer. Met zijn tweeën luisteren we naar de laatste meteo-briefing van Bernd. Pas rond een uur of 11 verwacht ie dat de basis hoog genoeg zit. Tja, en omdat er geen eenzitters zijn die alvast kunnen "snuffelen" houden we die tijd als leidraad aan.
Helaas speelt de wind ons een beetje parten bij de juiste startplaats kiezen. Nadat we hebben losgekoppeld op de 18, begint de wind toch eenduidig uit het oosten te waaien, dus maar een stukje verder naar de 08R.
Op de lange zijde van de R van 08R opgelijnd, zodat de kist zich niet vasttrilt tijdens het warmdraaien. Het wordt meer en meer behelpen hier. Je merkt jammer genoeg toch aan een aantal dingen dat het seizoen hier naar het einde toe gaat.
Na een start waarbij we weer eens buikschuivend (gelukkig is de aarde een bol) over links wegdraaien, kunnen we boven de kruising van de banen wat oppikken zodat we sneller klimmen. Het duurt even voor ik mijn draai heb met de thermiek en moedig gaan we op pad richting Lendepas.
20 Km voor Lendepas besluiten we om naar het noorden te gaan, om zo de oostelijke wind als rugwind te kunnen benutten als we terug naar Kiripotib willen. Dat gaat goed zo en ik zie al een rij grote wolken richting het westen die ons naar huis zouden kunnen brengen. Het licht door de virgae (regenslierten) geeft mooie regenbogen.

Het is een flinke steek naar die wolken richting Kiripotib toe, maar vooraleerst lijkt het te werken.
Maar dan, helaas pindakaas (dat ze zelfs hier hebben op de farm, pindakaas), de wolken verder op het pad regenen alleen maar uit en het lukt niet meer hoogte te winnen.

Dus, Ridder Binder met zijn tweebladig zwaard redt ons van een onwaardige buitenlanding en drie minuten voor sunset staan we na een waardig afscheid (de lucht was rustig, hè) weer aan dek, waar men na onze landing, meteen de koeien het veld op stuurt.

Met deze afsluiter hebben ze op Kiripotib hun 400ste start dit jaar gemaakt.

Ondanks het tegenvallende weer, toch een paar hele mooie ervaringen opgedaan, samen met mijn pa, die een zwerm ooievaars, 4 roofvogels of gieren, schitterende regenbogen en bliksems vanuit de lucht heeft gezien.

En voorlopig gisteren en vandaag eerste op de OLC. Zo zie je maar hoe betrekkelijk die OLC eigenlijk is, want zo geweldig waren mijn vluchten niet. Er valt nog genoeg te leren en dat is een mooi vooruitzicht.

Morgen om 6u er uit, de kist demonteren, voordat het te heet wordt.

Weltrusten, Ernst

• 28 Januari 2011 - 22:17

Mieke:

Succes met demonteren en in de doos verpakken. Jullie eigen spullen (zonder schorpioenen of andere beesten die niet deze kant op mogen) in hun verpakking stoppen en goede reis naar dit continent. Komende dagen helder weer, dus ook vanuit een Lufthansa (?) kist goed zicht in dit stukje Europa. En dan maar nagenieten.....

• 28 Januari 2011 - 22:38

Karel:

Alle deelnemers bedankt voor jullie blogs. Ontzettend leuk om hier in het kille Nederland elke dag jullie belevingen (met jaloerse blik maar veel waardering) te kunnen volgen. Ik heb ze met plezier gelezen, en volgens mij met mij vele anderen. Soms leek het alsof je er haast bij was een andere keer kon je de sfeer haast proeven. Je moet toch maar elke keer de moeite willen nemen om je stukje te schrijven. Klasse team RW!!!

• 29 Januari 2011 - 10:16

Hi die Ernst en Rob,

Klasse mannen, hoop dat jullie, ondanks het mindere weer toch een heerlijke en avontuurlijke (vlieg)vakantie hebben gehad !

Dank alvast voor het inpakken van de kist en de spullen, en hopen jullie zeer binnenkort weer in Axel te mogen ontmoeten met mooie verhalen en foto's

Wb dat laatste: ik denk dat je met de foto met blisme een hele goede kans maakt in de wedstrijd voor mooiste foto. Een mooie kroon op het avontuur.

@ Karel en anderen: dank voor alle support en leuke berichten.

Grtz
    Peter

• 29 Januari 2011 - 10:24

Peter Bickel:

Ik zie net dat deze blogpagina 23.300 pageviews heeft gehad over de afgelopen 12 weken:
    - 1941 / week
    - 277 / dag
    wat toch aangeeft hoeveel mensen meerdere malen per dag hebben gekeken wat de avonturen waren.

• 29 Januari 2011 - 10:32

OLC: 36.845 km + 2.600 km Bozze =39.445 km

Waauw !

En t vliegseizoen moet nog beginnen !

• 29 Januari 2011 - 12:41

Mieke:

Met de km die Willy niet geclaimd heeft (600 vertelt hij hier aan tafel) 1x de wereld rond.....