Op weg naar de knie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Op weg naar de knie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Op weg naar de knie

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Team

05 December 2010 | Namibië, Windhoek

Paul is aangekomen, en we zitten hier lekker buiten bij de Astra villa, te genieten van de avond. We zijn gelukkig niet alleen, want zijn kamer wordt belaagd door 2000 insecten. Misschien morgen toch maar niet het licht aanlaten. Op de achtergrond krekels en kikkers. Een lampje is wel handig tussen ons huisje en de farm, want ik ben nu al 2 keer slangen tegen gekomen.

Vliegverslag

Vandaag was er goed weer voorspeld, maar niet homogeen over heel Namibië, en 40% kans op buien vanuit het noorden. Voor dat laatste moesten we maar naar buiten kijken, want de ontwikkeling was al behoorlijk in het Oosten, en dat terwijl het nog maar 09:00 was. Enkel die richting stonden cu, dus toch maar die kant op gepland, om niet te lang blauw te moeten vliegen. Na 60 km eindelijk onder de cu en lekker blazen. Het wordt wel een beetje tussen de buien door vliegen, maar aan de andere kant richting Botswana gaat het goed door. Even nog samen met OM een EB28 opgevlogen naar knee, de hoek in de grens tussen Namibië en Botswana. Ondertussen is de buienlijn volledig doorontwikkeld, en besloten om te proberen zuidelijk rond te vliegen. Op weg naar het zuiden, moet ik onder een een deel dat overschaduwd wordt door de buien. Na een laaaange steek, kan ik net aansluiting vinden aan de andere kant, en vandaar richting het Westen. Een mooie spannende dag, en 's avonds na de landing komt Paul aan. Morgen terug op pad met z'n tweeën. trusten

• 06 December 2010 - 20:40

Peter Bickel:

> 800 km voor je eeste dag Paul, NIET GEK !!! En, het virus weer gekregen of was zij reeds in sluimerende toestand aanwezig ?

Beide geweldig genoten toch?

Rgrds
    Peter