Inpakken... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Inpakken... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Inpakken...

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg Team

29 Januari 2011 | Namibië, Windhoek

Aarghh, om 6 uur verstoort de wekker crú mijn slaap. Opstaan, om 6.30 bij de container afgesproken om voordat het heel warm wordt, het zware werk al gedaan te hebben. De Romeo Whiskey gaat na 40.000km gevlogen te hebben, weer uit elkaar.
De hoezen worden te drogen gelegd op ligstoelen bij de pool en al spoedig ligt de RW vleugellam voor de container. 5 paar handen maken licht werk. De LX die we van de Janus-groep geleend hadden, moet nog worden uitgebouwd. Shit, Bernd heeft al een deel van de reisboxen in de eerste container gestoken en daar zit het gereedschap bij. Gelukkig is dat voor de met Leatherman's bewapende van Koert's geen probleem en met de tips van Evert ligt de LX al spoedig veilig in mijn kamer. Nog voor de lunch zitten al de rompen die er nog stonden ook in de container. Het is dan enkel nog het zekeren met spanbanden van diverse vliegtuigonderdelen en daarna de reisboxen die bij de diverse vliegtuigen horen, inladen.
Tot aan de lunch heb ik al 3 liter vocht verbruikt. En alsof het weer toch even wil laten zien wie de sterkste is, poppen rond 12 uur zeer fraaie cumuli overal rond Kiripotib te voorschijn.... Grrrr...

16.15 kunnen we dan aan een welverdiend Windhoek Lager gaan. Alles staat erin (of dat hopen we dan toch). Ook heb ik nu tijd eens een paar foto's te maken van de wolken vanaf de grond.

Na het eten is er dan eindelijk eens geen onweer of bewolking, en kunnen mijn pa en ik genieten van een schitterende zuidelijke sterrenhemel met op de achtergrond het geluid van krekels en gecko's, zittend bij de pool in een T-shirtje. Af en toe vliegt er een zwarte schim door het schijnsel van de melkweg en nadat onze ogen gewend zijn aan het donker kunnen we dat als vleermuisje identificeren.

Het was een vermoeiend dagje.

Lekker slapen.

• 29 Januari 2011 - 22:42

Peter Bickel:

Nou kerel, als ik dat zo lees is t warm weer geweest en hard werken geblazen. Nogmaals dank voor je moeite !Ook groeten aan je pa, en ik wens een behouden reis terug toe!

Grtz
    P

• 29 Januari 2011 - 22:51

Piet:

Het word mij week om het hart als Ernst poetisch wordt.
    Dank voor je inzet aan het eind van deze missie. Ik vraag je nog om een laatste dienst. Groet voor mij de wolken, groet voor mij de duinen, groet voor mij de bergen, groet voor mij de woestijn, groet voor mij de beesten, groet voor mij de sterren, groet Afrika voor mij en op de laatste en daarom meest opvallende plaats, groet de mensen die dit fantastische continent bevolken