Blauwe duimpjes? - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Blauwe duimpjes? - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Blauwe duimpjes?

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg Team

27 Januari 2011 | Namibië, Windhoek

Nee, Piet, geen zorgen, wij hadden geen blauwe duimpjes vanwege zuurstofgebrek. Maar jullie thuis, jullie moeten vast en zeker blauwe duimpjes hebben van al het duimen voor goed weer want... Het heeft gewerkt!!!

Eindelijk is het iets rustiger, een kloksgewijze stroming noord van ons en een anti-kloksgewijze stroming zuid, met een scherpe grens iets ten zuiden van Bitterwasser.

Vervelend is nog altijd de hoge luchtvochtigheid en de relatief lage temperatuur, dus pas om 11 uur vertrokken. Uit de file kun je zien dat de basis niet al te hoog zat, maar Bitterwasser aandoen was geen probleem. Onderweg ging de basis al rap omhoog. Wat verder zuid van Bitterwasser was nog blauw en er stonden mooie wolken naar het oosten, dus richting Aranos. Die twee eerder genoemde stromingen convergeerden op die lijn en zo konden we eens lekker een straat afrossen. Nou ja, ik heb wel een beetje voorzichtig met de hoogte gedaan, want buitenlandingsmogelijkheden zijn er daar niet veel. 3,562km voor de grens met Botswana omgedraaid, tegenwind dus laag ronden ;-) en dezelfde straat grotendeels terug gevlogen. Weer bij Aranos keek ik op mijn horloge en zag dat we gisteren pas om deze tijd airborne gingen. Nu hadden we al 500 OLC-Km's...

Inmiddels waren er in het zuiden ook cumels en die stonden beduidend hoger dus vandaar die rare boog een tikje terug, mijn fout. De straat was ook gestorven. Er lagen mooie wolken in richting Mariental, dus daar maar heen.
Het ging nog steeds goed, dus ik dacht dat we "die Kante" nog wel mee konden pakken, maar sunset begon nu een rol te spelen. Achteraf heb ik daar denk ik een fout gemaakt, ik had verder noord moeten vliegen ipv naar Bitterwasser. Maar er stonden wel mooie wolken richting Bitterwasser, zie de foto, en die zullen me verleid hebben noordoost te gaan. Na deze wolk kwamen we nog 100m tekort voor direct Kiripotib, dus via Bitterwasser in de hoop er naar toe nog wat op te pikken. De wind-indicatie werd niet meer upgedate en dat begon ons parten te spelen, want we haalden het dus net naar Bitterwasser en hebben daar de motor gestart om na een foto en wat hoogte naar Kiripotib te vliegen...

702 zegt de OLC.

Morgen hopelijk nog zo een dag.

Ik ben blij!

Ik had de Blog al eerder willen schrijven, maar moest eerst 40plus insecten killen op mijn kamer. Ze hebben vandaag de ramen gelapt, maar de horren niet goed gesloten.

Weltrusten, Ernst

• 27 Januari 2011 - 22:32

Piet:

Hartstikke leuk Ernst dat je nu ook echt lange vlucht hebt gemaakt en ook lekker hoog bent geweest. Zelfs Margret wordt langzamerhand enthousiast van wolken na het zien van de waanzinnig scherpe foto's van jou. Mooi ook weer eens wolken te zien zonder zo'n douche eronder.
    Overigens heb jij er voor gezorgd dat de EZAC in de OLC op plaats 4 terecht is gekomen voor wat betreft het aantal Km en als we Bozze ze vluchten erbij tellen staan we met de punten ook op die plaats.

• 27 Januari 2011 - 23:02

Mieke:

Fijn Ernst, het is jullie gegund. Hoop dat er morgen na een muskietenvrije nacht weer een mooie dag volgt. Wim wil weten wat voor toestel je gebruikt voor je foto's. Haarscherp!

• 27 Januari 2011 - 23:04

Piet:

... en tav het onderschrift bij de 3e foto:
    Al wezen proeven?
    Hochwasser IST gerade das bittere Wasser

• 28 Januari 2011 - 06:54

BRIAN:

Super dat je een mooie vlucht hebt kunnen maken en mooie fotos.
    Nu toch personal record verbeterd!
    De aanhouder wint !! en al dat water bij Bitterwasser man, nu begrijp ik dat ze alle kisten al de 19de in de container hadden staan. om te zorgen dat ze niet wegspoelden waarschijnlijk.

Proficiat Worldwide nr 1 op de OLC.

doe zo verder

groeten !

Brian

• 28 Januari 2011 - 07:33

Ernst:

Thanx mensen!

@ Mieke: Het is een Canon Powershot A3150 IS
    Eigenlijk een gewone simpele kleine camera. Ik probeer de opties zoals landscape juist te gebruiken (en er zijn er ook genoeg niet gelukt, ik zoek natuurlijk wel de mooiste uit, hahaha)

• 28 Januari 2011 - 12:33

Margreet:

Cool dat jullie veel meer hebben kunnen vliegen dan de dag ervoor. Hoop dat het vandaag weer 702 km wordt.

Je verhaal is trouwens wel veel te technisch voor mij... hahaha maar ik geniet gewoon alle foto's :-D Veel plezier nog!