Dat is "zout" - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Dat is "zout" - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Dat is "zout"

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg Team

24 Januari 2011 | Namibië, Windhoek

Schreef ik gisteren nog dat we onze hoop op een veranderende bovenstroming richten, helaas is de drukgradiënt te zwak om het weer echt positief te doen uitslaan. Afscherming en daaronder eerst blauw met later cumels beginnend op 400m.
We hebben dus geholpen de EB28, de Oscar Mike, uit elkaar te halen en deels in de container te stoppen.

Na de lunch zag het er dan waarachtig iets beter uit, wolken hadden meer structuur dan gisteren, dus om 14.30 alsnog gestart.

Dit keer wilden de wolken ons wel dragen, niet met overtuiging maar het was voldoende om een eind naar het westen te krabbelen. Uiteindelijk zag het er toch beter uit in het zuiden en zijn we dus een eind die kant op gevlogen, in glijbereik van Pokweni en later Bitterwasser. Vanwege een donkere regenlijn die langzaam tegen de wind in trok van oost naar west, moesten we ook niet te ver weg gaan. Een fraaie straat die naar het zuidwesten ging niet volledig kunnen omzetten.
De zoutmeertjes staan nu ook vrijwel allemaal onder water. Nouja, any landing you can walk (or swim) away from, is a good landing...

Leuk om de natuur in zijn werk te zien. Het water in die zoutpannen loopt niet naar een rivier maar verdampt vroeg of laat en de mineralen en zouten blijven achter.

Bij Bitterwasser aangekomen was de boel al grotendeels afgeschermd, de cumels die er waren, brachten ons slechts moeizaam naar boven. Gelukkig hadden we rugwind naar Kiripotib. Maar op een gegeven ogenblik moesten we toch op pad, met net te weinig hoogte voor Kiri, maar Tivoli konden we wel halen en er zaten nog een paar plukjes onderweg...

Het werd toch aardig spannend en alle voorbereidingen waren 10km voor Tivoli al getroffen om er boven de motor uit te gooien. En toen, tjakka, een zoutpannetje met water, wie had dat gedacht, rommelde zo sterk en was krachtig genoeg ons geriefelijk boven glijpad naar Kiripotib te brengen. 246 OLC-km erbij.

En zo was de kist keurig ingepakt en wij konden nog douchen om daarna verdiend te gaan eten.

Met iedereen die duimt voor ons moet het wel mooi weer worden, thanx boys and girls!!!

Groeten, Ernst

• 24 Januari 2011 - 21:41

Piet:

Ik heb me eenmaal beklaagd over Europees weer in Kiri (basis niet hoger dan 1200 mtr boven terrein en stijgen < 2 mtr), maar nu ik jouw relaas lees heb ik het recht op klagen volledig verloren. Als het dan geen Hammerwetter meer voor je wordt; geniet van de landschap en natuur (en van onze kist natuurlijk)
    Margret lasst grüssen en heeft bewondering voor je prestaties

• 25 Januari 2011 - 19:28

Peter Bickel:

Hi Ernst,

Keep faith, er moeten toch een paar mooie dagen komen! Ill keep my fingers crossed.

Grtz
    Peter

• 25 Januari 2011 - 21:14

Mieke:

Goed hoor de km sprokkelen tussen de buien door! Volgens deze site is er morgen alleen maar een zonnetje met een beetje wolk..... Dus wie weet zit er nog wat moois in het staartje (en geen schorpioen)