Heel het Namibische luchtruim is voor ons..! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Heel het Namibische luchtruim is voor ons..! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Heel het Namibische luchtruim is voor ons..!

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg Team

26 Januari 2011 | Namibië, Windhoek

Verslag van 25 januari.

Allereerst, Babsie, nog gefeliciteerd!

In de ochtend de kist klaargezet en daarna geholpen met twee andere kisten demonteren en deels in de container doen. Vanaf nu is de Romeo Whiskey de enige kist die nog in elkaar staat in Kiripotib. Wat zeg ik, op Pokweni en Bitterwasser zie je ook geen kisten meer staan (hoewel ze in Bitterwasser er waarschijnlijk nog een paar in de hangaars hebben staan.)
Na de lunch vertrokken van baan 36. De vele regen begint zijn tol te eisen. Bij het warmdraaien trilt de kist zich een beetje in de grond en uit dat kuiltje komt de 800kg niet meer, zelfs met vol vermogen. Gelukkig gooide Reinhard zijn gewicht in de schaal en trok ons terwijl wij gas gaven uit het kuiltje...
De buitjes ten oosten van Kiri leken eerst verwaarloosbaar, maar nog geen 30 min na take-off begon er, weliswaar nog ver weg, zich een donkere wand in het oosten op te bouwen. De wind had een overheersende zuidelijke richting, dus het was niet direct een bedreiging.
Het eigenlijke plan was om het westen te gaan verkennen, maar het zuiden zag er beter uit en zo konden we ook het onweer in het oosten in de gaten houden.
De basis was in het begin niet echt hoog, maar voldoende om via Pokweni naar Bitterwasser te hoppen.
Allengs steeg de basis naar 3000m en we hadden er zelfs bellen bij van 2,5 m/s! Tjonge!!!
Tot 20km noord van Mariental geraakt, toen werd het blauw en zijn we maar omgedraaid, want ik wilde ook tijd (daglicht) overhouden om eventueel te kunnen holden als Kiripotib weer in de regen zou liggen. En zouden de omstandigheden bij Kiri goed zijn, konden we daar altijd nog opti-maxen. :-)

Op de terugweg ter hoogte van Bitterwasser zagen we een gat in regenwolken en daarachter leek het wel droog. Met een beetje mazzel zouden we door die droge strook verder noord kunnen naar Kiri.
We konden dan de motor veilig starten boven Bitterwasser en hoogte-overschot nemen voor eventuele regen.

Op de foto's die ik erbij zal doen, zie je links en rechts van ons regen. Voor de neus was het vrij.

Het plannetje heeft gewerkt en we konden droog landen. Wel al een een paar druppels gevangen bij de hoezen erop doen.

Tja, heel het Namibische luchtruim voor ons.. enkel delen met een stel grote CB's...

• 26 Januari 2011 - 21:44

Geert:

Amaie Namibië nog nooit zo nat gezien. Ik blijf duimen voor mooier en droger weer Ernst.