Tussen de buien schijnt de zon - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Tussen de buien schijnt de zon - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Tussen de buien schijnt de zon

Door: Peter & Brian

Blijf op de hoogte en volg Team

02 Januari 2011 | Namibië, Windhoek

Zaterdag was de verwachting naaitje, er zou niet gevlogen worden. Lynos stelde een safari naar de duinen voor, en zo geschiedde. Met een grote jeep zijn we door de 100 km2 Kiripotib property gereden naar de duinen. Wat wild gezien en een reuzen varaan (voor ons begrip toch). Brian kreeg de taak om alle hekken te openen van de farm om de jeep te laten door rijden. Toen we er waren hadden we spijt dat we geluisterd hadden, toch cumuls ontstaan overal. Na de safari, kist gereed gemaakt en opgesteld, en toen…. Regen en onweer, kist maar weer ingepakt. Een mega down-burst achter het veld deed redelijk wat zand opwaaien…

Zondag, Bozzeke z’n laatste dag, de verwachting was dat het in het zuid westen het beste was, Brian achterin gepropt, van de 08 gestart en op een basis van 1000 mtr vertrokken richting Tivoli, Bitterwasser richting Helmingshause. Op 1000 mtr een blauw gat oversteken van meer dan 70 km (es ist grosser dan man denkt!) lukte niet en vervolgens na een uur (!) weer terug op dezelfde plek waar we begonnen waren (zie cirkeltje op olc file … ) en weer zuidelijk oostelijk en dan richting het westen gevlogen. Daar was het beter tot 4000 mtr.

Ondertussen hadden we gerekend met de reissnelheid van de heenweg voor de terugweg en zouden we om 19.00 uur terug zijn, dus omdraaien bij Helmingshause en terug. We hadden een schitterende straat van ca 70 km waar we met een grondsnelheid van soms 242 km/hr terugvlogen, met uiteindelijk resultaat dat we te vroeg terug waren bij Kiripotib. Dus zo ver mogelijk doorvliegen richting het NO voor de OLC km, Terug kregen we een belletje en konden we aansluiten met de CU’s ten zuiden van Kiripotib en hebben we een retourtje Bitterwasser gemaakt. Terug bij Kiripotib overal regenbuien en in t noorden zagen we de CB’s al staan. Even wachten tot de bui bij Kiripotib voorbij was en geland op de 26.

Resultaat: eigen records verbroken op hoogte (4000 mtr) en op afstand (720 km). Dit riekt naar meer !

Peter en Brian

• 03 Januari 2011 - 07:37

Piet:

Proficiat heren, de kop is er genadeloos afgeslagen

• 03 Januari 2011 - 08:06

Evert:

De zuidkant is royaal bekeken nu, de volgende in oost-west richting?
    Mooie start, mannen!

• 03 Januari 2011 - 09:22

Brian:

helaas is hier de regenperiode aangebroken (elk jaar begin januari).
    dus wellicht deze week niet veel meer te vliegen. Briefing was nogal negatief qua weer.
    internet is constant uit, en soms aan.
    vandaar weinig berichtgeving.

• 03 Januari 2011 - 09:42

Evert:

Dat is balen, Brian en Peter!
    Op SAT24 lijkt het zuiden nog een beetje vrij te zijn.
    Op PC_Met ziet het er inderdaad niet florissant uit voor vandaag met een basis op zo 2400 mtr om 11.00.
    Ik hoop dat jullie tussen de buien door nog wat kunnen doen de komende dagen, sterkte!

• 03 Januari 2011 - 09:54

Hilde:

Hey Bickel, je komt niet terug zonder die 1000km he! ;-) Jullie doen je best maar! Nog veel plezier ook al regent het soms...
    Groetjes Hilde

• 03 Januari 2011 - 10:20

Team RW:

Ik heb wat extra fotoruimte bijgekocht, er kunnen 100 plaatjes bij nu. Dus als het internet het doet, en het weer niet... Ik zal zelf ook wat uit mijn voorraadje bijplempen...
    Evert

• 04 Januari 2011 - 14:33

Paul:

Goe bezig, jongens, dat riekt inderdaad naar meer! Hopelijk zit het weer nog wat mee. Wenn einmal die Kante steht!

Bozze en Evert, zijn jullie goed thuisgekomen? Mijn bagage wordt vandaag thuis geleverd door Air France, dat gaat stinken...