509 km Zandhappen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu 509 km Zandhappen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

509 km Zandhappen

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Team

31 December 2010 | Namibië, Windhoek

Erik:
Peter Bickel achteringepropt en ingewijd in de lokale procedures.
Normale take off en op weg naar Gobabis.
Dit ging niet werken ivm buien, dus maar Julia laten zien en dan naar Georgia en Arminus,
vervolgens naar het zuiden naar Moscow. Helaas pindakaas ook showers. Dan maar terug richting Kiripotib. Wij geraakten echter wat ingsloten tussen buienlijnen en zandstormen. HEFTIG. Uitgeweken naar Mariental en via een rapid decent besloten de kist aan dek te zetten.
Overhead besloten om voor een landing op runway 0! te gaan.
Circuit gevlogen en op final vastgesteld dat er baanlampen stonden die niet compatibel waren met onze spanwijdte van 26,5m.
Dus final wat aangepast en gekozen voor landing op gravel runway 30.
Eens goed geland naar levende zielen gezocht en gevonden. De baanlampen waren massieve reflectoren die 26,7 meter van elkaar stonden.
De zandstorm is grotendeels net langs geweest: 2 goede beslissingen in 5 minuten. Goed opgevangen door het lokaal Duits koppel dat eten en logement voor ons heeft geregeld.
Even later is Bert Schmetser er ook geland en waren we met 4.
Voor peter die ven ruim lokaal wat veldjes ging bekijken was dit een 509 km lang heerlijk vluchtje.
Hij genoot ervan en is direct met de krachten van mother nature in contact gebracht.
Vandaag lekker ontbeten en een ferry vlucht terug gemaakt naar Kiripotib.
Lokaal nog wat rondgehangen maar toch vroeg moeten landen.
Daar stond Brian ons op te wachten.
Nu alle cummels op zijn kan ik naar huis.....:-)

Peter:
Tsja, wat moet ik op bovenstaand verhaal nog toevoegen? In ieder geval een mooie vlucht, goed om die verkenning te doen (het is hier toch ff anders dan in Europa) met een goed einde door 2 goede beslissingen. Onbeschrijvelijk hoe we geholpen en opgevangen zijn door Jurgen en Lidia van Mariental, niets dan lof voor hun.

• 01 Januari 2011 - 09:59

Piet:

Gelukkig nieuwjaar voor Team RW en alle bekenden in Kiripotib. Heel veel en veilig vliegplezier in mooi en wat minder onstuimig weer toegewenst de komende weken.
    Peter de kop is er gelijk goed af onder het motto; eerst het lastige en straks het grote werk.

• 01 Januari 2011 - 11:32

Hilde:

Een gelukkig nieuwjaar voor jullie mannen! Hopelijk komen er nog mooie en lange vluchten voor jullie aan! Veel vlieg plezier en hou het veilig...
    Groetjes Hilde XXX

• 01 Januari 2011 - 13:18

Guido:

Heren, gelukkig nieuwjaar,
    en veel vliegplezier,
    tot binnen een twaalftal dagen,

• 01 Januari 2011 - 19:12

Mieke:

Leuk weer eens tijd blijkbaar voor wat plaatjes. Is Bozze een nieuwe look aan het creëren? Of iets vergeten in te pakken?
    Veel vliegplezier voor de nieuwe crew.

• 02 Januari 2011 - 09:49

Evert:

Weer een mooie vlucht!

In de OLC staan de vluchten onder "EZAC", wat Erik en ik zo hebben ingevuld in het OLC profiel.
    Helaas - dat is niet de standaard naam, maar de "verkeerde EZAC". De juiste naam is "EZAC Eerste Zeeuws-Vlaamse Aero Club"
    Ik heb 't in het profiel aangepast... De reeds ingediende vluchten kunnen niet meer worden aangepast, maar eventuele andere komen dan wel weer goed...

• 02 Januari 2011 - 21:42

Yves De Stobbeleir:

Doe Bert en Hilde Schmeltzer de groeten, have some nice happy and safe Kiripotib flights guys ! Cheers Yves

• 03 Januari 2011 - 17:21

Ludo:

Potje vaseline meenemen voor enge landingen