Flinke activiteit - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Flinke activiteit - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Flinke activiteit

Door: Evert en Erik

Blijf op de hoogte en volg Team

28 December 2010 | Namibië, Windhoek

Vandaag waren we er weer op tijd bij, voor het ontbijt onze "dicke und schwache flieger" naar de 36 gebracht. Mooi tegen de wind in om te kunnen starten.
De weersvoorspelling was goed, maar wel wat meer kans op buien en 20% kans op onweer. Zo kwart voor elf gingen we omhoog, maar voor het eerst was er ook wat bovenbewolking. We moesten dus wat ploeteren voordat we uit de buurt weg waren. De opdracht ging eerst weer naar het noordwesten, richting Gollschau, daarna Hemmerlinghausen en dan via Aminuis weer naar huis. Een duizend, als het weer mee zou werken. Op weg naar Gollschau liepen we bij Rehoboth tegen een enorme bui op, met bakken regen eronder.
Dan maar wat eerder naar het zuiden afgedraaid. De thermiek was prima, maar overal ontwikkelden ziche buien, en hier en daar met onweer. Dus ook maar niet helemaal naar het zuiden doorgevlogen, maar wat eerder weer richting Kiropotib. We moesten door een stevige buienlijn heen, samen met Otto in de ZY en O
Piet in de FJ. Met wat zoeken lukte dat ook. Bij Kiripotib stond ook nog een flinke bui, dus het aan de grond bakken was nog niet eenvoudig, maar lukte Erik toch prima. Daarna de kist maar eens in de hoezen gezet.
's Avonds Bert Schmelzer nog wat geholpen met het afstellen van de motor van de Bravo Papa, ook een ASh25M. Natuurlijk weer met hulp van Piet...
Vandaag dus geen duizend, maar toch iets van 600.
Groetjes, en tot morgen!
Erik en Evert

• 28 December 2010 - 18:57

Mieke:

OLC vergeten of is het de moeite niet waard?????

• 28 December 2010 - 23:07

Piet:

Mag ik aan de lege OLC de conclusie verbinden dat de Ipaqs nu allemaal de geest hebben gegeven?

• 29 December 2010 - 06:34

OLC Iets Later:

De OLC is iets later opgeladen, maar staat er nu wel. 614 km in verband met de vele buien hebben we een veilige weg gezocht.