Hier en daar een bui - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Hier en daar een bui - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Hier en daar een bui

Door: Evert en Erik

Blijf op de hoogte en volg Team

29 December 2010 | Namibië, Windhoek

Bij de briefing vanmorgen was Bernd zoals altijd weer optimistisch. Aan de "ecken" ofwel de Noordoost en noordwest grens zou er onweer ontstaan, maar de rest van de sector zou behoorlijk goed moeten zijn. Enfin, wij een leuk opdrachtje uitgezet, eerst zuid naar Hemmerlinghausen en dan naar Aminuis in het oosten en weer terug. Om elf uur waren we weer van de grond en vlotjes op pad. Piet in de FJ (een DG400) is altijd als eerste op pad, en gaf aan dat het naar het zuiden blauw was. Dat bleek alleszins mee te vallen, de wolken ontwikkelden zich netjes. " een duizend gaat misschien nog wel lukken" dachten we en schroefden de McReady naar drie. De wolken werkten echter niet precies mee, het weest was er duidelijk zwakker, dus hebben we het been maar met een honderd km ingekort. Toen fluks richting Aminuis. Dat ging vlot, alleen... lag het fraaie plaatsje achter een buienlijn. Dus opnieuw maar iets ingekort, en naar het westen teruggevlogen, om nog eens de Namib woestijn te kunnen bekijken. Dat was nog een flink end doorpezen, iets van 200km. Eenmaal daar aangekomen heeft Erik met zijn Kodakske fluks enkele plaatjes getrokken, en zijn we als een haas retour gegaan, want nogal bij ons in de buurt was het toch flink gaan regenen. Richting Kiripotib zat de buienlijn al wat in de weg, dus er langs richting Bitterwasser. Uiteindelijk vonden we toch nog een gaatje door de buienlijn, door wat regen en langs een prachtige regenboog. Met een beetje geknepen billen er tussendoor gefoefeld, waarna er niet echt veel thermiek meer was. Op de laatste 45km de motor er nog maar bijgezet (voor het eerst deze vakantie), zodat we weer veilig aankwamen. De wind was snoeihard, maar we kwamen netjes weer dek, waar Peter ons kwam ophalen. Kon hij meteen aan het werk om de kist weer netjes in de hoezen te zetten. En bier halen natuurlijk... In de harde wind heeft Alfredo zijn wielen naar binnen geklapt toen hij doorzakte met zijn Ventus (met het water er nog in). Morgen maar eens kijken of dat nog gefikst kan worden. Wij gaan dan ook aan de gang om de LX van de Janus in te bouwen, want bij ons is de Flarm overleden, iets waar ze hier niet precies dol op zijn. O ja, we hebben vandaag zo'n 780 km gevlogen. Een mooie afstand, al hebben de andere vliegers vandaag vanaf Kiri een wat betere opdracht uit weten te zetten voor het weer - al doende leert men (hoop ik)

• 29 December 2010 - 20:34

Piet:

Bozze: Morgen nog een poging voor de 1000? Dan niet voor de EZAC want die brengt de Eerste Zeeuws Vlaamse Aeroclub niets verder in de clubranking. Ik wil een paar van je kodakies zien op de site.
    Peter: Heel veel plezier en veilige en mooie vluchten toegewenst. Je bent er nu weliswaar voor maar nog niet van verzekerd. Overigens alle vertrouwen dat jij er ook wat moois van gaat maken.
    Evert: ga jij nog voor een slotoffensief?

• 30 December 2010 - 08:35

Raymond:

Toch nog ne proficiat, en ik voel het voor Jullie zit er nog een 1100 km in, verder doen, Ik duim met jullie mee, Ezac staat al op de 12de plaats OLC wereld, prachtig.
    Raymond

• 30 December 2010 - 09:56

Evert:

Vandaag (de 30e) is de voorspelling dat er wat meer buien zijn, voor morgen is de voorspelling pessimistisch. Ik heb daarom mijn beurtje aan Peter gegeven zodat hij zeker een einweisungsflug heeft met Bozzeken, ook als het de komende dagen niet vliegbaar zou zijn. Een rustdagje, dus -eigenlijk de eerste, als je de twee werkdagen niet meerekent.