Christmas in the sky - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Christmas in the sky - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Christmas in the sky

Door: Evert en Erik

Blijf op de hoogte en volg Team

25 December 2010 | Namibië, Windhoek

Geen kerstbal gezien vandaag, en de kersboom bestaat uit een stakestel van bamboe met handgemaakte versieringen.
Geen kerkdienst, maar een briefing waarin nog eens op de veiligheid wordt gewezen en zo. En het weer natuurlijk, wat vandaag voor het eerst sinds daaagen weer wolken bevat.
Een nogal zenwuwachtige Duitse meneer die gisren is aangekomen had zijn gehuurde ASH26 als eerste naar de startplaats gereden: altijd fijn als er een snuffelaar is, toch?
Enfin, wij komen aangereden en zetten het slagschip ernaast terwijl Jürgen zijn motor warmdraait. Opeens: KNAL, de propeller blijft staan. Evert ziet met zijn RW ervaring meteen dat de riem gebroken is. Jürgen is volledig ontzet: op de 2e dag zijn vakantie in duigen... We hebben even met hem gepraat en verteld dat een riem wel vervangbaar is (al is dat niet makkelijk).

Het kwam er dus op neer dat we zelf de snuffelaars waren vandaag. Iets voor twaalf gingen we vlotjes omhoog, maar de basis weigerde ook maar om iets boven de 1000 meter te komen. Thuis is dag geen probleem, maar hier is het toch niet overal even goed landbaar... Eerst nog maar een uurtje in de buurt gebleven om te kijken of het beter werd, maar dat schoot niet echt op. Toch maar op pad dus. In de verte stonden wolkjes (maar ja, hoe ver?) We lazerden er nog een keer goed onderuit, op zo 500 meter weer op kunnen draaien. Daarna kwamen de wolkjes en konden we vlot richting de grens met Botswana. Daar waren wel de nodige buitjes, dus zijn we langs de grens (de "Zaun") zuidwaarts gevlogen tot waar de bewolking weer ophield. Toen weer richting Kiripotib en nog maar iets er voorbij om de 600 km rond te maken. Als we geluk hebben staat de vlucht nog op de OLC morgen, als we pech hebben niet, want toen we net bij de wolken waren en omhoog knalden, zaten we ook nog (een beetje) in de CTR van Winhoek.. Een beetje maar, hoor.

Tja, kerst met 34 graden op de grond en 4 in de lucht (op 5km) is toch anders dan thuis. Minder sneeuw, zeg maar...

Groetjes,
Erik en Evert

• 26 December 2010 - 09:14

Piet:

Buiten sneewt het; Binnen toont een haas voor de laatste maal zijn rug op een tafel waar al mijn eerste en een paar tweede graads familieleden aanzitten. Ondertussen kijk ik stiekem op mijn mobiel hoever jullie zijn gekomen.
    Ik wens jullie, en alle bekenden, fijne Kerstdagen; 1000 km zou toch wel een heel mooi Kerstaandenken zijn.

• 26 December 2010 - 11:42

Geert:

Vanmorgen vroeg op weg naar AMS voor Moskou op en neer. Halfweg en 10 verkeersongelukken later, werd ie gecancelled. Na een paar dagen Namibië treedt misschien een beetje verzadiging op, maar die gaat ook even snel weer weg wanneer je terug bent. Neem nog wat bellen mee voor hier. Prettige kerst en geniet er nog van. Doe de groeten aan jürgen Koch, en wens hem veel sterkte. geert

• 26 December 2010 - 12:14

Bozzekes:

Jaja, wij lezen de blogs alle dagen met veel plezier. (ze zetten mij daar zelfs voor uit mijn bed !!!! poddodoeme ;-).
    Hier is 't ook ne keer nen andere kerst met 15 cm snie en ijsgangk maar wel mooi zonnig weer. Nog veeeeel vliegplezier ginder voor de ganse groep!