600 kilometer in de sauna - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu 600 kilometer in de sauna - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

600 kilometer in de sauna

Door: Evert en Piet vd Berg

Blijf op de hoogte en volg Team

19 December 2010 | Namibië, Windhoek

Vanmorgen om zes uur Paul uitgewuifd, die vol goede moed richting de sneeuw in Frankfurt is vertrokken. Ben benieuwd naar zijn avonturen vandaag...

Bozzeken zal (ijs en weder dienende) pas morgen arriveren, dus vandaag heeft Piet vd Berg me vergezeld. Gezellig en ook een goede gids voor de regio. Vandaag was het zo blauw en HEET dat de meesten slechts een kort vluchtje maakten. Zo niet wij! dom of volhardend? Een hele leuke vlucht was het resultaat, ruim 620 km. Benieuwd of er nog meer dwazen zijn die zo lang zijn blijven hangen. Het enige wat we verder nog zagen vliegen was een GROTE roofvogel....

Vliegverslag
Met Piet vd Berg, in een strak maar dan ook STRAK blauwe lucht. Niet al te hoog in het begin, maar geleidelijk wat beter. Leuk ri zuidwest Helmeringhausen en toen noord naar Bullsport, Rehoboth en weer naar het bier in Kiripotib. Genoten van het uitzicht, en gratis sauna...

• 19 December 2010 - 20:49

Peter Bickel:

Hoi Evert,

Zelf geen last gehad van de sneeuw? Je hebt al een paar schitterende vluchten op je naam staan, proficiat!!

Is het echt zo heet? Hoe doet de motor het met die temp?

Enjoy !!

Peter
    Net terug uit Brazilie

• 19 December 2010 - 21:27

Piet:

Evert ik heb je een mailtje gestuurd maar je kunt me ook op deze manier laten weten hoeveel start en uren de RW in zijn journaal heeft staan. Dit tbv een offerte-aanvraag voor een overhaul.
    Overigens staat de Ezac in de World Wide Clubranking op de OLC op de 6e plaats met ruim 21000 km. Met de cracks die vliegen en nog vliegen moeten we nog een paar plaatsen kunnen opschuiven. Goed gevoel toch dat we het beter doen dan de ACVZ

• 20 December 2010 - 07:27

Piet:

Evert nog een verzoek ivm de offerte voor een overhaul. Zou je een paar detailopnamen van de lak kunnen nemen, (mn de torsieneus) en die mij mailen?

• 20 December 2010 - 11:25

Geert:

Dag allemaal,

We zijn weer heelhuids thuis aangekomen.

Helaas onze tijd van Paul en mij zit erop. Fantastisch lekker gevlogen, en dat samen met een maatje van vroeger die al 10 jaar niet meer heeft gevlogen. Wel Paul had het nog niet verleerd hoor. Samen een paar keer 1000 km gevlogen en nog wat van dat grut. Maar vooral was het heel gezellig. 's Morgens opstaan, een theetje, ontbijt, briefing, starten en 's avonds na sunset landen. eten, bier, en als afsluiter een whiskietje of thee. Zelfs geen tijd om naar de wc te gaan. Vliegen boven het Naukluft gebergte, een eindje in de Namib woestijn, of de eindeloze zandduinen van de Kalahari. Overdag vliegen langs convergentielijnen, buien en onweer ontwijkend. Neerslagstrepen die door het droge klimaat de grond niet raken; prachtige zonsondergangen En.. een goeie maat bij me; wat heeft een mens nog meer nodig in zijn leven

Bedankt Paul en alle anderen, voor een toffe vakantie.

Back to life, even afkicken en iets om nooit meer te vergeten.

Ik hoop dat voor iedereen die nog moet gaan een mooie vakantie wacht, een kist die in orde blijft, en bovenal vele plezierige en veilige vluchten.

Bedankt dat jullie dit mee mogelijk hebben gemaakt,

Geert

• 21 December 2010 - 00:03

Paul:

Miss u, Geert, wel 8 keer! En Evert ook wel een beetje;
    Zoals bij mijn "Verabschiedung" heb gezegd: Gleichweise. Vliegen in Namibië is altijd al een jongensdroom geweest van me en die is nu helemaal waargemaakt.
    Positieve noot: als je iets maar hard genoeg wil, dan komt dat vanzelf uit. Iets hardere noot: waar moet ik nu verdomme naar uitkijken?
    (Dat van die "once in a lifetime", dat meende ik niet, hoor!)
    Dikke merci!