Hoog en droog en ballen uit de broek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Hoog en droog en ballen uit de broek - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Hoog en droog en ballen uit de broek

Door: Evert&Paul

Blijf op de hoogte en volg Team

18 December 2010 | Namibië, Windhoek

Na gisteren zo ongeveer uit onze broek gewaaid te zijn, was het vandaag toch ietsje minder winderig - niet alleen op de grond, maar ook in de kist...

We hebben vaak de ballen uit de broek gevlogen vroeger, zonder ons daar echt bij af te vragen wat dat nu eigenlik betekende. Sinds vandaag weten we beter: een bijna 7m bel geïntegreerd zorgt ervoor dat je je daar daadwerkelijk iets kan bij voorstellen...

Ik (Evert) zit aan de eettafel dit verslagje te tikken, terwijl Paul een dappere poging doet zijn rekening op te maken. De stakker vertrekt morgen om 05.00 richting de Belgische sneeuw... Vandaag een leuke vlucht gemaakt. ruim 700 km, een nieuw record voor mij. Met een werkhoogte van tussen de 3000 en 4500 meter niet echt moeilijk gezeten, en de top-bel haalde bijna 7 m/s (alleen die ene, hoor). Drie kwartier voor sunset waren we terug, veel later moet je niet zijn als je tegen de zon in moet landen...
Vliegverslag
Leuke vlucht, helaas de laatste van Paul in Kiripotib. 705 km, eerst NO, maar daar was het dood. Toen zuid naar Mariental, en toen weer naar Gobabis voorbij. Hoog en droog...

  • 18 December 2010 - 23:51

    Piet:

    Wederom proficiat Evert. Als ik de OLC mag geloven ben jij een van de weinigen die de Kiripotib-eer hoog heeft gehouden vamdaag. Zelfs Alexander miste ik.
    Wens Paul sterkte met zijn volgende vlucht van 10 uur.
    Ik ben vanavond over besneeuwde wegen naar Axel gereden om de barkas op te maken. In de caravan is het met kackel vol aan inmiddels 5 graden. Op de verlaten camping heb ik mezelf vastgereden in een dik pak sneeuw. Heeft me een half uur gekost om weer los te komen. Deed me weer aan Namibie denken waar we met 4x4 Hilux een keer in een Wadi vast zijn komen te zitten en een uur aan het scheppen en schuiven zijn geweest.
    Vlieg je morgen alleen Evert?
    Komen er weer eens nieuwe plaatjes op de site?

  • 19 December 2010 - 17:28

    Team RW:

    Jaja, if the going gets tough, the tough get going... Geweldige vlucht met Paul gemaakt, met mijn absolute afstandsrecod (so far). En Alexander was wel gestart, maar die zet niets op de OLC onder de 900 of zo (watje). Vandaag heeft hij ook maar kort gevlogen in de blauwe thermiek...

    Vandaag met Piet vd Berg gevlogen. Eerst had ik Dirk aangeboden om mee te gaan, maar die heeft er toch van afgezien. Met Piet had ik een uitstekende gids in de regio!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Team

Team RW bestaat uit Guido, Piet, Peter, Evert en Marco. Ze maken lange afstandsvluchten met het zweefvliegtuig "RW", een ASH-25M.

Actief sinds 16 Okt. 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 100898

Voorgaande reizen:

16 December 2014 - 27 December 2014

Namibië 2014

23 Juni 2014 - 05 Juli 2014

Euroglide 2014

31 Oktober 2012 - 16 November 2012

Zweefvliegen in Namibië - 2012

07 September 2012 - 16 September 2012

Team RW goes mountain

18 Juni 2012 - 30 Juni 2012

EuroGlide 2012

06 December 2011 - 23 December 2011

Kiripotib 2011

01 November 2010 - 31 Januari 2011

Expeditie Kiripotib 2010

Landen bezocht: