Baij Baij - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Baij Baij - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Baij Baij

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Team

16 Januari 2011 | Namibië, Windhoek

Gisteren eind van de middag zijn Ernst en zijn vader Rob bij Kiri aangekomen na een weekje safari in Namibie. Kort eea uitgelegd, en vervolgens heerlijk buitengegeten en gaan pitten.

Vandaag hebben Ernst en ik een initiatievlucht gemaakt, de start, de bel met motor, motor uit, ff naar Tivoli en Bitterwasser en terug, nog eens een motorstart in de lucht en vervolgens een short final landing op RWY 08. Daarna zijn Ernst met zijn vader een stukkie gaan vliegen.

Ik ondertussen geluncht, gepakt, het Namibische vuil en zweet erafgeschrobt en op weg naar Windhoek om naar Joburg te vliegen.

Op mijn bescheiden klokkie staan ca 8700 km, en in mijn geheugen gegrift:
- Een gezellige en ontspannen vakantie
- Een top partner in de naam van Brian
- Heerlijk eten, en een gezellige en goede bediening
- Explosief weer en hoe ermee om te gaan
- Nieuwe en leuke vliegmaatjes en partners leren kennen uit NL, B, DE en Oostenrijk
- FL152,
- Max reissnelheid 136 km/u,
- Sterkste bel 6.4 m/s,
- Max netto stijgen onder straat kortstondig 10.4 m/s
- Langste vlucht: 962 km

Terwijl ik dit schrijf in Joburg begint het werk morgen weer en is het verlof voorbij, maar niet vergeten.

Ik zal er nog lang van nagenieten.

Last but not least dank aan mijn schatje, die nu in t sneeuw staat of skiet...

Peter

• 16 Januari 2011 - 20:52

Brian:

Peter,

mooie samenvatting! ik zou er nog aan toevoegen:
    - mooie safari / dieren gezien
    - superluxe farm in de kalahari
    - vliegen boven extreem landschap (grens namib, gebergte en kalahari)
    - geen eieren meer voor peter
    - samen vliegen met verschillende kisten (nimbus4 die steeds kleiner werd onder ons, EB28 die steeds kleiner werd boven ons ..)
    - back to basic op bepaalde vlakken en het begrip TIA

• 17 Januari 2011 - 07:16

Piet:

..... kortom; meer dan dat je nu behoort tot de zweefvliegelite behoor je nu, ook zonder die 1000, tot de zweefvliegbevoorrechten. En inderdaad, nu ruim een maand later, overheerst bij mij nog steeds het gevoel van verwondering en dankbaarheid dat ik het mogen meemaken.

• 17 Januari 2011 - 13:38

Peter Bickel:

@ Brian: inderdaad, zoveelindrukken, te veel op om te noemen !
    @ Piet: ik voel me inderdaad bevoorrecht...

Tot aan de bar, om fotos, films en ervaringen te delen !

Grtz
    Peter