Driehoekie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Driehoekie - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Driehoekie

Door: Peter & Brian

Blijf op de hoogte en volg Team

09 Januari 2011 | Namibië, Windhoek

Vliegen: De vliegdag begon relatief laat. We hebben onze eerste echte driehoek (Kiri-Lendenpas-Buitepos-Kiri)gevlogen. De 26 (Nathalie) en de BE (Herbert) vonden het een goed plan en zijn gezamenlijk met ons opgevlogen. Begin ging traag, tweede been wat langs de grens tussen Botswana en Namibie liep) wat sneller, 60 km voor 2de keerpunt waren de Cumuls al minder, na het 2de keerpunt kwamen we ca 1000 tekort om Kiri te halen en om voor sunset te landen en hebben we de motor getrokken. Een mooie vlucht (ca 680 km, ipv 760 km ivm motorlooptijdregistratie bij OLC, is nu aangepast), maar geen record.

Het aantal mensen op de farm loopt langzaam terug, en wij zijn de enige niet Duitsers, hoewel dat niet uitmaakt. Vanavond Zebra gegeten, heel lekker vlees, maar daarna beginnen we te ontluchten t/m de volgende ochtend...

Wellicht hebben we morgen wel de mogelijkheid om onze records te kunnen verbreken. Maar voor de thuisblijvers: we keep it safe, don't worry!

Peter & Brian

• 10 Januari 2011 - 08:35

Evert:

Hoi mannen, ik ben heel blij dat jullie weer een mooie vlucht hebben kunnen maken. Met nog maar vijf kisten op Kiripotib wordt het wel een select gezelschap! Zo te zien vandaag wat wolkjes boven de "Kant", een leuk vlieggebied en thermiek tot 4800 meter...

Check de SPOT nog even, volgens mij is die gisteravond aan blijven staan ; )
    Groetjes,
    Evert

• 10 Januari 2011 - 09:02

Henderickx.R:

Peter&Brian de moed niet opgeven, blijven doorgaan, en Jullie komen er wel, ik duim voor Jullie 1000 km, Brian met Je kennis van navigatie moet dat lukken, en Peter zal ook niet achterblijven.
    Ga wel en kijk niet om.
    Raymond

• 10 Januari 2011 - 10:34

Piet:

Op de nwjrsreceptie raakten de Namibië-gangers niet uitgepraat over hun ervaringen. Ik weet zeker dat het jullie niet anders zal vergaan als je weer thuis bent. Die 1000 is natuurlijk de kers op de taart, maar vergeet vooral niet van de taart te genieten. Ik voorspel je dat je pas echt zult beseffen hoe lekker die taart was als je weer thuis bent. En, in een andere metafoor met verwijzing naar de Zebra die bij jullie op het menu stond, besef dat jullie hebben gegeten wat vele anderen nog nooit hebben gezien.
    Voor nu; succes bij de jacht op de kers (of als dat jullie liever is, de zebra)

• 10 Januari 2011 - 15:27

Geert:

Ik sluit me aan bij de rest. Ik heb zelden zo'n groepje smiles bij mekaar gezien als op de nieuwjaarsreceptie. Vooral toen de foto's met de beamer werden getoond, begon het wel een beetje te kriebelen. Gelukkig hebben we met menig bier dat gevoel wat kunnen onderdrukken. Mannen er zijn vele supporters. De vele foto's worden geapprecieerd. Veel succesvolle en veilige vluchten.

• 10 Januari 2011 - 19:12

Evert:

Ik zag in de OLC melding dat de flarm het nog niet doet. Is dat alleen de aanwijzer voorin? Toen ik de Janus-LX er in heb gebouwd, deed de FLARM het wel...

Gefeliciteerd met weer een 800km, elke dag een tandje erbij? 10 m/s heb ik niet gehad, moest het slechts met 8 doen ; )