Spannende dagelijkse inspectie en waterzakken... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Spannende dagelijkse inspectie en waterzakken... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Spannende dagelijkse inspectie en waterzakken...

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg Team

23 Januari 2011 | Namibië, Windhoek

Vanmorgen toen ik wakker werd was het 14 graden en het motregende. Was er op de nacht van 21 op 22 11 mm water gevallen in één grote relatief korte bui, afgelopen nacht regende het continu en bleek er bij het ontbijt 46 mm gemeten te zijn... En nu ik dit schrijf is het weer zo hard aan het regenen geweest, net na het eten, dat het dak boven de briefing-ruimte lekte...
Terug naar de ochtend, want toen ik de satellietbeelden bekeek, viel me op dat de bewegingsrichting van de wolken niet meer van Noordoost naar zuidwest was.
Bij de briefing (die ietwat vertraagd was vanwege de electriciteit die uitviel, aan de orde van de dag hier) kon Bernd ons hoop geven op een verandering. Twee samensmeltende hogedrukgebieden geven de komende dagen wellicht toch nog uitzicht op wat mooier weer.
Voor vandaag verwachtte hij vliegbaar weer na de lunch (lunch is rond 12.30), weliswaar met lage basis. Dus op het gemakje gedaan en rond 11u de kist gaan voorbereiden. Ik had nog even tijd om het staartwiel te checken op doornen en lifte de staart op met de hulpstang.
Toen ik het wieltje langzaam ronddraaide zag ik wat bewegen en schoot snel achteruit. Een 8cm grote schorpioen had in de staartwielbak een veilig heenkomen gezocht tegen de overvloedige regen en viel uit de wielbak. Woooow, ok... Snel de camera gehaald terwijl Rob hem in de smiezen hield. Hij wilde niet zijn hand bij het beestje houden om de grootte beter over te laten komen op de foto :-D
Na de lunch rond 14.30lt het zwerk gekozen en met moeite naar een basis op ongeveer 800m kunnen klimmen. Het was goed van ver, maar verre van goed. Waterzakken...
En zelfs met een glijhoek van 1 op 60 kun je dus onderuit naaien :-D
Maar nu staat alles klaar voor morgen, waar we onze hoop op een noordwestelijke stroming richten.
Groeten van Ernst

• 23 Januari 2011 - 22:19

Mieke:

Eindelijk een foto van zo'n beestje. kwam al meer verhalen voor, maar nooit op de gevoelige plaat vastgelegd...
    Je weet nu waar je je kist op moet checken (en je schoenen...)

• 24 Januari 2011 - 09:54

Anjes:

Die verstekeling zou ik toch liever niet aan boord hebben ook al zit die in de staart. Fijn dat je die mooie verhalen kunt schrijven. Het vliegen is nog niet zo eenvoudig zo te lezen maar wel indrukwekkend. Maak er het beste van en kom goed terug.

• 24 Januari 2011 - 11:28

Hilde:

Ik duim voor beter weer en minder ongedierte!! Stuur de regen maar naar hier het is hier toch al nat een miezerig het kan er nog wel bij! Amuzeer je nog en wees voorzichtig!

• 24 Januari 2011 - 18:11

Evert:

"de vlucht van de schorpioen" is toch wel een aardige titel voor een vliegavontuur... Morgen dan maar met minder water en minder beestjes? Succes!

• 24 Januari 2011 - 18:26

El:

"Pebbles in pan" is inzending Wildlife Photographer of the Year waardig!

• 24 Januari 2011 - 19:26

Brian:

Shit man,

das die scorpio die mij probeerde te attacken toen ik van de kist naar de jeep liep. ca 20cm van mijn enkel stond ie al met zijn staartje in de aanvalshouding.
    Ze kruipen ook in de Yakzida's en de spullen bij de tie-down area.
    ach ja zolang ze niet in de cockpit kruipen zit je goed.

wij deden enkel afstand check van hoofd- en staartwiel om die reden, en visuele check tijdens transport.
    Het hoofdwiel hebben we wel 2x opgepompt. dat scheelt aanzienlijk bij take-off.

ik hoop echt op die weersomslag mannen! even een verbetering is welkom.

groeten,

Brian