Trying to get ahead of the aircraft... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Trying to get ahead of the aircraft... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Trying to get ahead of the aircraft...

Door: Ernst

Blijf op de hoogte en volg Team

20 Januari 2011 | Namibië, Windhoek

Zo... zo langzaam komt er systeem in het geheel en beginnen alle noodzakelijke dagelijkse voorbereidingen een vaste plaats te krijgen. Zoals jullie van Guido konden vernemen, moest hij helaas ziek naar huis. En dan is zo een complexe kist in een nieuwe en toch niet ongevaarlijke "environment" een behoorlijke kluif. Ondanks de prima tips en overdracht van Peter, en het voorbereidende vliegen in Axel zijn er dan toch een paar onbeschreven schakelaars in de kist waarvan je je dan ook weer afvroeg, welke stand en waarvoor...? :)
De afgelopen drie dagen waren niet vliegbaar, en de eerste dag slecht weer hebben we benut om Bitterwasser eens vanaf de grond te bekijken. Da's toch niet verkeerd daar. De tijd die bleef hebben we, mijn pa en ik, volledig benut om zitjes te optimaliseren, batterijen eens volledig op te laden, korte LX-uitleg aan mijn pa te geven en veel te communiceren met de eigenaars van de RW, om een antwoord te krijgen op tal van vragen. En om uiteraard de kaart van Namibië met de vliegvelden erop, in te prenten.
Als ik de vlucht met Peter niet meereken, hebben we toch al bijna 600km gevlogen.
Morgen zou het beter weer moeten worden. In de namiddag kregen we daar eigenlijk al een voorproefje van. Helaas had ik te laat door dat het stabiliseerde.. Nou ja.. stabiliseerde, toen ik rond 18u naar een toch niet overdreven donkere plek in de lucht keek, zag ik een indrukwekkende bliksemflits, tot zover dus stabiliseren...
Ik ga snurken. Volgende keer meer en hopelijk ook tijd om een paar foto's op de blog te zetten.
Groeten, Ernst

• 20 Januari 2011 - 22:42

Mieke:

Gelukkig.... ik was al bang, dat het jou niet duidelijk was, dat in Namibië zijn ook betekent: blog bijhouden.
    Hoop dat jullie morgen mooi en veilig kunnen vliegen.

• 21 Januari 2011 - 06:58

Margreet:

Wow, klinkt (of eigenlijk leest) heel indrukwekkend. Ben benieuwd naar de foto's.
    Veel plezier daar & take care!

• 21 Januari 2011 - 11:34

Barbara:

Hi lieve bro en paps,
    Fijn jullie zo een beetje te kunnen volgen. Wel bijhouden hoor .. ;-)
    Verder veel plezier en take care!
    Liefs, Barbara

• 21 Januari 2011 - 20:09

Karel:

Tja het is geen Janus en Axel he? Ik hoop dat jullie de komende dagen prachtig weer krijgen en de knopjes-oefendagen zich zullen uitbetalen in mooie vluchten. Succes en groetjes.

• 22 Januari 2011 - 09:48

Piet:

Alle bewondering Ernst voor de geleverde prestaties. Je bent in zwaar weer terecht gekomen, in die zin dat de omstandigheden minder lijken te zijn geworden, de goede dagen afgenomen zijn, je hard moet werken voor de resultaten en dat ook nog eens moet doen in een relatief vreemde kist zonder de support van een van de eigenaren.
    Succes en ik wens jullie ook nog eens een easy going fast flight toe

• 22 Januari 2011 - 18:14

Mieke:

Ook als je niet vliegt, zijn we nieuwsgierig naar belevenissen en foto's.... Het ziet er nar uit, dat het vanaf morgen even einde regentijd is....
    succes.

• 22 Januari 2011 - 19:55

Georgeken:

Ha Ernst,
    Toch iets anders dan "Euroglide" hé. Spijtig van Guido. Hopelijk zijn de weergoden de komende dagen in opperste stemming, en is de eerste 1000 een feit. Waku-waku en "keep it safe !".