0.01% Kans aldus Bernd - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu 0.01% Kans aldus Bernd - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

0.01% Kans aldus Bernd

Door: Peter & Brian

Blijf op de hoogte en volg Team

13 Januari 2011 | Namibië, Windhoek

De verwachting was slechter dan de dag ervoor. Toen we gestart waren was de basis maar 1000 mtr en zijn we via Tivoli naar Bitterwasser gevlogen, met als volgende keerpunt Mariental. Daar was het blauw, dus richting -je raad het al- Helmeringshausen. We zijn daar 50 km ervoor omgedraaid nadat we over een slecht stuk met van die vlokkerige wolkjes laag hadden gezeten. Bij t omdraaien zagen we, links en rechts buien. De terugweg ging redelijk snel tot aan Kiripotib. Besloten om richting Gobabis te vliegen, maar de basis ging naar beneden en de thermiek werd minder en zijn we vervolgens via het Oosten weer richting Kiri gegaan omdat er weer een ENORME CB ontstond ten Noorden van Kiri. Aangezien Bernd in de briefing had gezegd dat er een 99.99% zekerheid is dat zo'n CB daar blijft hangen verder naar het Westen gevlogen. Vandaag was t een dag van die 0.01%, dus in ijl tempo terug gevlogen en geland. Net op tijd.

Ik heb Brain beloofd geen eieren meer in de ochtend te eten, het raampje is meerdere malen open gegaan met een hoop extratorestiale woorden van Brian.....

Brian & Peter

• 13 Januari 2011 - 20:01

Piet:

Moedig dagje vandaag met ver van huis onder een relatief laag plafond met een dreiging van natte oren en voeten. Ik wens jullie nog een echte bulderdag toe.

• 13 Januari 2011 - 20:50

Karel:

Prachtige foto van die straat met die enorme CB op de achtergrond. Nog geen 1000 maar wel hele mooie vluchten als ik het zo lees. Succes mannen!

• 14 Januari 2011 - 07:52

Geert:

Die 0,01% van Bernd, klinkt bekend, maar dat is zoals het begrotings tekort van Duitslannd; de komma staat een tiende verkeerd. Als die stofzuigers boven de "bergen"noord van Kiripotib doorontwikkelen, halen ze hun energie uit de vlakte en gaan ze toch vaker die kant op bewegen. Dus vroeg in het seizoen blijven ze noord, later komen ze vaker zuidelijk. Succes mannen. Jullie halen elke dag een mooie score op de olc. Niet belangrijk, maar wel supertof.

• 14 Januari 2011 - 08:07

Alex:

Wat moet het een ongelooflijk bijzonder ervaring zijn mannen om bijna iedere dag meer dan 700 km te vliegen. Nog erg veel plezier de komende dagen!