Minder fantiek kan ook leuk zijn - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Minder fantiek kan ook leuk zijn - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Minder fantiek kan ook leuk zijn

Door: Paul&Geert

Blijf op de hoogte en volg Team

15 December 2010 | Namibië, Windhoek

Toegegeven, onze rustdag was wat uitgelopen. En het weer zou marginaal worden, met een lage bewolking in het oosten en een grooot blauw gat in het hele westen van Namibië. Na de briefing was er een fotosessie op vraag van Magwara, onze Zimbabwaanse kok. Die heeft in 6 maanden z'n vrouw en kinderen niet gezien en gaat in februari naar huis. Maar hij wou wel even met iedereen op de foto om "boven z'n bed te hangen".
Gisteren zijn we met de safarimobiel op de farm gaan kijken waar het vlees vandaan komt dat we hier elke dag geserveerd krijgen. Zebra, gnoe, oryx, steenbok,... en allemaal even lekker!
We hebben wat problemen met een FLARM die het niet goed doet en IPAQs die uitvallen en een lensdopje van een camera dat spoorloos is. Maar voor alles is vast wel een oplosssing te bedenken. Zeker als je Mic en Mac Giver erop loslaat.
Vliegverslag:
We zouden vandaag proberen met Dirk (DS) samen te vliegen, maar die ging meteem zo laag hangen dat we er onder een wolk moesten op wachten.
Tot in Gobabis gekacheld onder een lage bewolking, veel lager dan wat we tot nu toe als basis gewoon waren. Zuurstof was dus niet nodig vandaag, althans niet tot we besloten om meer in het westen op de grenslijn tussen de twee luchtmassa's te gaan vliegen. die twee waren als met een mes afgesneden, en de droge lucht voer ons tot boven de wolken waar we voordien nog onder hingen. Toch weer indrukwekkend. We zijn vandaag vroeg geland, na zo'n slordige 600 km schat ik, om nog wat orde op zaken te stellen.