1ste rustdag ?? - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu 1ste rustdag ?? - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

1ste rustdag ??

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Team

10 November 2010 | Namibië, Windhoek

Dinsdag avond was het al erg koud geworden en hadden we 's nachts een temperatuur van 15 graden.

Woensdag ochtend was het nog steeds aan de frisse kant en was voorspeld dat de temperatuur niet hoog genoeg zou worden voor goede thermische condities.

Dan maar na de briefing foto's kijken van onze Duitse vriend Ulli, die in Botswana op safari was geweest.

Tegen de middag de kist gewassen en de (te smalle) hoezen gemonteerd.

Omdat het luchtruim in Namibië aan verandering onderhevig is, kreeg ik van Bernd Dolba een nieuwe airspace file.

Dit bestand heb ik weer handmatig aangepast om te kunnen gebruiken met WinPilot en met LXasbrowser omgezet naar het .cup formaat voor de LX7007.

Willy heeft 's middags een stekker gesoldeerd voor de Sony headsets en ik mbv de laptop de nieuwe airspace in de voorste en achterste LX7007 gezet.

Ook geprobeerd om de reserve iPaq 3900 te voorzien van WinPilot, maar helaas. Dit was Geert eerder ook al niet gelukt.
Er is bij deze iPaq geen USB connectie met de PC, dus hier is wellicht iets niet in orde. De andere iPaq's hebben wel verbinding.

Uiteindelijk waren alle klussen om 6 uur 's avonds klaar en konden Willy en ik een welverdiend pilsje drinken.

Met wat geluk, kunnen we morgen weer genieten van de wamte in de woestijn en de bijbehorende thermiek.

• 10 November 2010 - 21:08

Evert:

Willy en solderen? Meestal last hij de boel aan elkaar! Veel succes morgen, mannen

• 11 November 2010 - 12:49

Piet Mout:

Klinkt allemaal erg inspirerend. Wij zakken nu af vanuit het noorden en zijn nu bij de Brandbeerg. Hebben daar nog geen wolk van betekenis gezien. Tot binnekort
    Piet en Margret

• 15 November 2010 - 08:02

Erik Leybaert:

dag makkers,

ik las dat jullie een keer tot FL 195 zijn geweest en ik vroeg mij af welke kledij je dan nodig hebt in de ASH ? en wat ik mee moet nemen in mijn bagage.

alvast bedankt groetjes vanuit een nat landje

• 15 November 2010 - 18:31

Mieke:

Weinig te vliegen de laatste dagen????
    het blijft zo stil op deze site.

• 15 November 2010 - 18:53

Dennis Schouten:

Helaas mochten Willy en ik niet hoger dan FL195. Koud hadden we het zeker niet. Vliegen met korte broek en shirt kan prima. Een trui is niet nodig.