Toch maar een tweede driehoek . . . - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Toch maar een tweede driehoek . . . - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Toch maar een tweede driehoek . . .

Door: Dennis

Blijf op de hoogte en volg Team

08 November 2010 | Namibië, Windhoek

Afgelopen maandag met Willy voorin op pad in de ASH. De voorspellingen waren erg goed dus een leuke driehoek uitgezet van zo'n 650km.
Vanwege wat afscherming in het oosten hebben we de keerpunten allebei niet gerond en de route afgesneden. Na aankomst bij Kiripotib toch een driehoek van 510km afgelegd.
Veel turbulentie vlak bij het veld en eigenlijk al besloten om te gaan landen, totdat Willy een super bel vond die ons naar FL195 bracht.
Dat bracht ons in de gelegenheid om een wolkenstraat te volgen naar het zuiden.
Toen we weer 90km uit waren en nog steeds rond de 5km hoog vlogen, hield deze straat op en zijn we teruggekeerd.
Op de weg terug bleven we dermate hoog, dat we onze koers naar het oosten hebben aangepast om nog meer km te kunnen vliegen.
Op 50km van het veld en nog steeds 500m boven het glijpad, omgekeerd en naar Kiripotib gevlogen.
5 minuten voor sunset waren we geland en hadden er bijna 740km op zitten.

Weer een Afrika dagrecord op naam van de RW en nu eens onder goede condities en met een respectabele afstand.

OLC: http://www.onlinecontest.org/olc-2.0/gliding/flightinfo.html?dsId=1576919

• 10 November 2010 - 18:53

Peter Bickel:

Top mannen!
    Geniet van de prestatie, en uiteraard verwachten we vanuit NL met 6 graden, regen en harde wind nog betere prestaties door beterende weerscondities!

• 11 November 2010 - 18:30

Peter Bickel:

Is t koud op FL195? Moeten we warme kleren meenemen?
    Peter

• 15 November 2010 - 18:50

Dennis Schouten:

Hoi Peter,

Op FL195 was het zo'n 3 graden onder nul. Koud kregen we het echter niet. De zon houdt de cockpit lekker warm. Met korte broek aan, wel eens koude onderbenen gehad, maar zit je weer een KM lager dan is dit ook weer over.

Je kan je fleecetrui dus prima thuis laten...

• 07 Oktober 2016 - 15:40

E Plesman:

Meneer schouten, Dennis,, ik vind het niet leuk voor jij en je vrouw.

Echter mocht je dit ooit nog lezen ?? Qua vliegen ETC, heb jij altijd het geluk gehad.

PS nog bedankt voor dat grapje van jouw CQ bv de bestuursleden & dat HOERENJONG wellicht jij ook ??..

Betreffende bij de EZZC hier te Castricum,,,,,, Wat Marieke Buiting ooit zij is waar ergens eind jaren 80 maakte zij de opmerking EENS UIT DE ZWEEFVLIEGERIJ IS ALTIJD uit de zweefvliegerij,,,, !!, Ze had nog gelijk ook!!.

Arrogante egocentrise eikels BV de KZC

Groetje,s Erwin