22 december familiedag - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu 22 december familiedag - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

22 december familiedag

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Team

22 December 2014 | Namibië, Windhoek

Samen met Joris richting het oosten. Het is volledig blauw, enkel ver in het oosten beginnen de wolken. We gaan die richting uit. Joris heeft nog niet zo vaak mee gevlogen, en zijn langste vlucht was 45 minuutjes. Daarom gaan we niet te vroeg starten. Laag draaien in 35 graden, en blauw is misschien wel wat lastig voor hem. Gelukkig heeft hij een sterke maag. We vinden snel een belletje, en hij kan al snel overnemen. In het begin vliegt hij wat digitaal, waarschijnlijk teveel joy stick exerience... Het voetenstuur is ook iets nieuws, maar hij slaagt er goed in om boven te blijven, en op te schieten. Ik vraag hoe lang hij wil vliegen. 80 km uit zegt hij. Als we zover zijn wordt het 100 km uit. Gaan we hier al voor lapl? Zijn we 30 km voor de wolken, en 100 km uit keren we terug naar Kiripotib. Nog 900m bij draaien onderweg en thuis. Ja VVO is hier wel wat makelijker. Wat allemaal besproken is: zuurstof, lx9000, eventueel springen, final glide, gebruik PLB, COG, circuitplanning en centreren. Wel een beetje luxe hoor. Ik maak daarna nog een startje met de hoofdspnsor. Gelukkig heeft deze een sterke maag, blauw, laag en weinig stijgen, maar het lukt niet om boven te blijven. en na 3 keer de motor te starten landen we. Jaja indruk maken op het meisje wordt er niet makkelijker op met de leeftijd

• 23 December 2014 - 11:42

Piet:

Motorproblemen lijken opgelost, zelfs zodanig dat van die drie keer starten niets in de log is terug te vinden. Dat moet dus wel een heel soepel draaiend motortje zijn.
    Ik wens Katja meer geluk bij de volgende start en jullie allemaal veel geluk in het volgende jaar

Tags: familiedag