25 december Een bijzonder vliegmaatje - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu 25 december Een bijzonder vliegmaatje - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

25 december Een bijzonder vliegmaatje

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Team

25 December 2014 | Namibië, Windhoek

Volgens Bernd wordt het vandaag een witte kerst, en geen blauwe. Een interessante dag. er komt een thermisch laag, wat dat ook wil zeggen, maar dus geen homogeen weer en verstoring door buien. Altijd interessant als je slechts 1500m klmcapaciteit hebt in je batterijen. Ik probeer vroeg te starten, maar het belletje zet niet door dus nogmaals de motor starten op 150m. Akkerdju nog maar 80% in mijn vliegende zaklamp. Philip gaat dezelfde richting uit en is 3 kwartier eerder vertrokken dan mij. Daarna gaat het blauw voorzichtig naar Mata mata een grenspost met Botswana ver zuid oost. Vanaf Bitterwasser wolkjes, en het gaat snel. Na Mata mata, richting Malta höhe. Er is een showerlijn waar ik doorheen moet, maar dat lukt nog. Wel spannend linkse en rechts neerslag en bliksem, en in het droge stuk daartussen stijgt het. Ik neem een straat richting Mariental, en sla vervolgens af richting Malta Höhe, daar naar het donkere noorden. Bij Kiripotib zijn allemaal buien samen geclusterd, en het wordt uiteindelijk een interessante oefening om allemaal te landen. Ik ben met veel hoogtereserve aangekomen op Kiripotib, om wat tijd te hebben. Vooraleer alles is opgeruimd is het donker. eten en slapen.... Wel de hele dag met de kerstman rondgevlogen... zie foto teamrw waarbenjij.nu

• 26 December 2014 - 12:17

Brian:

Ha geert,

mooie fotos ! ik zei nog .. beter een droog meer dan een nat meer ..
    vind wel dat je die Philip Keller eens in het stof moet laten bijten. (of in de modder gezien de fotos).

veel plezier daar !

grtz

brian
    PS: ook groeten aan de rest van de familie uiteraard!