18 december, samen en toch alleen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu 18 december, samen en toch alleen - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

18 december, samen en toch alleen

Door: geert

Blijf op de hoogte en volg Team

18 December 2014 | Namibië, Windhoek

Vandaag wordt onze eerste vliegdag samen. Voor Amber een kennismaking met het overlandvliegen in Nambië. Gelukkig hebben ze hier lood, dus Amber kan voorin vliegen, mijn gewicht telt mee voor 1/4 dat helpt ook...We vertrekken niet te vroeg, maar ondanks dat is het toch nog laag zwoegen richting het oosten. Volgende keer wat hoger en voorzichtiger. Pas na een tijdje wordt het beter, en kunnen we nog even genieten van de koelte. Na een paar uurtjes en 333km gaan we terug,

olc commentaat
Voor het eerst overland in Afrika. Speciale ervaring, heenweg uitbesteed (prutser, achterin ;-), maar terugweg helemaal zelf.

De tweede vlucht doe ik alleen, om nog wat te oefenen met de motor. Waardeloos. Rammelend en veel vibraties. Het automatische inklappen lukt niet. Telkens manueel moeten doen. Een tip achteraf om de rem te ontvetten en de schuren, maar dit systeem werkt nu niet. de Argus vliegt gelukkig zalig. Hij vliegt en reageert als een 1-zitter, bijna zo goed als de ash26 ;-) Na 335 km landen hèhè we zijn er weer

OLC commentaar:
Geland op 08, liftster afgezet aan haar "residentie". Kist omgedraaid met behulp van Bernd, en ribbedebie opstijgen op 26. Niet te lang gevlogen, want ik was eigenlijk best moe. De Arcus is zalig, maar het motorsysteem vooral de automatische rem sucks.