Geen 1000 km weer ... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Geen 1000 km weer ... - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Geen 1000 km weer ...

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Team

12 November 2012 | Namibië, Windhoek

...of nog erger, gewoon een Hollands weertje.
De weersverwachting zou een bescheiden opdracht moeten toestaan: richting Rehobot, Zuid-oosten zo ver als mogelijk en dan dezelfde wegweer terug. Het weer hield zich niet aan de verwachting. Da is natuurlijk haar goed recht maar wel vervelend want die meteoprogramma's kosten een hoop geld.
Schuifelen naar Rehobot, stijgen amper een meter en nooit meer dan 1200-1500 meter boven grond, toenemende bovenbewolking en steeds groter wordende bomen. Om erger te voorkomen bij Rehobot-airport de motor getrokken. Ons vliegmaatje (de 13) was inmiddels al naar het oosten gevlucht en daar tegen dreigend weer aan het aanlopen. WIj hebben hem gevogld zelfs twee keer een >3 mtr bel, maar uitenidelijk hetzelfde verhaal; bovenbewolking schoof binnen en de Nossob-junction was alles wat er in zat. Daarna terug. Uitenidelijk kwam de 13 ook terug van zijn (grotere) missie, helaas echter met een gebroken motorluik. Bij het inklappen van de moter was de radiatorrand op het motorluik terechtgekomen met een breuk van het luik tot gevolg. Dat word een paar dag vliegpauze voor de 13. Jammer voor hen en ook voor ons want het ging vaak leuk samen.
Morgen beter? We zullen zien, maar waarschijnlijk wordt het pas op onze laatste vliegdag weer enigermate redelijk.

• 12 November 2012 - 19:02

Bickeltje:

Mag ik de conclusie trekken dat het geen super weer is begin november? 1200 mtr above ground is voor NLse begrippen goed, maar voor daar kom je in principe je bed niet uit. En dus TOP dat jullie het toch maar doen en er alles uit proberen te halen wat er in zit.

Mannen, niet getreurd! Jullie vliegen tenminste! Hier wordt t steeds kouder.....

Anyway, ENJOY !!

Grtz
    Peter

• 12 November 2012 - 19:34

Mieke:

peter doet wel erg zielig.... volgens mij is er gisteren tussen de mistflarden door een Arcus getest voor de lol....
    Overigens was het in Badhoevedorp prachtig weer....
    Veel plezier nog dat staartje