Een kennismaking van 600 km - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Een kennismaking van 600 km - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Een kennismaking van 600 km

Door: Evert

Blijf op de hoogte en volg Team

02 November 2012 | Namibië, Windhoek

Vandaag ging het dan toch echt los. Na alle handboeken bestudeerd te hebben kregen we vandaag de kist mee zonder verdere "einführung".
Ach, zo'n EB28 is eigenlijk gewoon een ASH25 met nog net iets langere vleugels. De motorbediening verschil wel, dit is een 60 pk Solo met iets meer pep dan onze wankel. De bediening valt wel mee, inklappen gaat wat eenvoudiger.

Het was interessant weer vandaag. Bij de briefing waren de voorspellingen van de DWD niet beschikbaar, dus het was een beetje zoeken naar de juiste voorspelling. Vanuit het noorden zouden er wolken komen.

We zijn dus eerst naar Gobabis gevlogen, waar een stevige buienlijn lag. Toen maar verder naar Botswana, tot aan Buitepos bij de grens. Daar lag de buienlijn nog steeds tamelijk massief, dus toen maar naar het zuiden. Rechts van ons (de koers naar huis) flink onweer. Dus met een finke omweg zuidelijk via Aminuis weer doorgevlogen. Daarna langs de buienlijn weer terug kunnen komen naar Kiripotib, met 607 km een mooie overland.

De Zander vluchtcomputer is wel even wennen na de LX8080.
Veel informatie in tekst, en nog behoorlijk onwenning met de bediening van het ding. Maar alle berekeningen die je nodig hebt, zitten er eigenlijk wel in.

Kortom: een mooie start van onze vakantie!
Evert en Piet

• 02 November 2012 - 21:13

Bickeltje:

De kop is eraf mannen !
    ENJOY, fotootjes?
    Peter

• 02 November 2012 - 21:29

Mieke:

En kan Piet al weer lachen zonder pijn? Of blijft het bij een voorzichtige glimlach na 600lm?

• 03 November 2012 - 10:02

Team RW:

De fotootjes komen nog, hoor.
    En piet kan wel lachen, maar vindt de flaps nog een beetje een uitdaging...

• 03 November 2012 - 18:49

Brainz:

ja als je 28m flaps moet verzetten ....

grtz