Der Zaun - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Der Zaun - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Der Zaun

Door: PM

Blijf op de hoogte en volg Team

05 November 2012 | Namibië, Windhoek

Volgens Bernd zou het vandaag net zo'n mooie dag worden als gisteren. Dat wilde hij zelf ook meemaken dus hij was als eerste weg in de ASH22.Hij heeft het ook waargemaakt met een vlucht van bijna 1000 km. Had daarvoor wel meer dag nodig dan er hier beschikbaar is maar dat is opgelost met een paar auto's van de range op de landingsbaan.
Wij zijn net als Bernd Botswana in gegaan, alleen niet zo diep. Eigenlijk hebben we de Zaun niet uit het oog verloren. Der Zaun is de grens tussen Namibia en Botswana en is daadwerkelijk een hekwerk, kaarsrecht, een paar honderd km lang. Links en rechts daarvan een aantal meters kale aarde, zoals vroeger de grens tussen Oost-en West-Duitsland. Zelfs van 4000 mtr hoogte niet te missen. Wij zijn Oost van de Zaun naar het ZZO gevlogen totdat de wolken West van ons verdwenen. Mogelijk dat er in het blauwe ook daadwerkelijik blauwe thermiek te vinden was maar dat risico hebben we niet genomen en zijn aan een 240 km lang been naar het westen begonnen. Het liep allemaal wat minder goed dan gisteren hoewel het tamelijk verwend klinkt als ik zeg dat we heel vaak met 3 mtr bellen genoegen moesten nemen. Daarom een uur langer gevlogen en maar 50 km meer gevlogen en dus ook een lager gemiddelde. En, gisteren geleerd, met wat meer reservehoogte thuisgekomen

• 05 November 2012 - 22:38

Bickeltje:

Ha die Piet en Evert,

Gelukkig dat Piet er was, denk ik zo met die hechtingen. Jammer van die mooie vliegdag, die jullie daardoor gedeeltelijk hebben moeten inleveren: maar het spreekt boekdelen dat menselijkheid en elkaar helpen voor is gegaan !

Het lijkt in deze periode een soort drempel te zijn om voorbij die 700 km te komen, maar die komt nog wel denk ik zo, zeker als jullie een vlucht doen van 650km met 144 km/hr (zie m alleen niet op de OLC staan). Jullie hebben dan ons (Brian & Peter) snelheidrecord van 136 km/hr gebroken, alhoewel wij deden toen 800 km geloof ik.

Anyway, enjoy !!

Grzt
    Peter (overdag 8 graden en 's nachts grondvorst)

• 05 November 2012 - 22:38

Bickeltje:

Ha die Piet en Evert,

Anyway, enjoy !!

Grzt
    Peter (overdag 8 graden en 's nachts grondvorst)

• 05 November 2012 - 23:39

Geert:

Klinkt fantastisch. Vlieg ze, upload nog eens een fotootje van het avondlicht., en breng wat rode aarde mee...