Dag 4 met Philippe - Reisverslag uit Vinon-sur-Verdon, Frankrijk van Team RW - WaarBenJij.nu Dag 4 met Philippe - Reisverslag uit Vinon-sur-Verdon, Frankrijk van Team RW - WaarBenJij.nu

Dag 4 met Philippe

Blijf op de hoogte en volg Team

10 September 2012 | Frankrijk, Vinon-sur-Verdon

Vandaag samen gevlogen met Philippe, een lokale instructeur van hier. Oorspronkelijk tandarts, maar na zijn pensioen beroeps instructeur hier. Hij vliegt niet zo vaak Noord ver de Alpen in. Vandaag en morgen had hij vrij, en dus wel zin om wat overland te vliegen ipv. lokale instructie. Toch weer veel bijgeleerd; misschien nog meer over vliegstijl, dan het echte bergvliegen. Het is wel een luxe om met je eigen tweezitter, ervaren mensen mee te kunnen nemen. Het was mooier weer dan gisteren, slechts 1 bui gezien, maar wel mocht de basis wat hoger, om veilig verder te kunnen vliegen naar het Noorden. Daarom zijn we uiteindelijk ook terug gekeerd. Het fijne van vinon, is dat je na een sleepstart thermisch kunt beginnen op het plateau hier oost, en dat het naar mate je verder de bergen in gaat, steeds thermischer wordt. Als je dan 's avonds ergens oost in de bergen en hoog terug keert naar het westen, ben je lokaal van Vinon mits er niet teveel dalen zit. fijn is dat... Vandaag Jantoon Reyers ontmoet, waar ik in 1989 de junioren wedstrijd mee heb gevlogen.

• 10 September 2012 - 23:23

Brian:

'de basis mocht wel wat hoger'
    meneer vliegt op 3500m ... en wij zitten hier op + 7m MSL of + 8m MLS als ik m'n bureaustoel meereken

grrr

• 11 September 2012 - 21:43

Brainzz:

mooie foto's
    tenminste die waar geen personen op te zien zijn :)

grtz

• 11 September 2012 - 22:13

Evert:

Mooie foto's hoor. Die @$%#^zeilvliegers zitten nog hoger? Gelukkig kunnen die niet steken!
    Veel plezier nog.