Natte boel hier! - Reisverslag uit Hoppstädten-Weiersbach, Duitsland van Team RW - WaarBenJij.nu Natte boel hier! - Reisverslag uit Hoppstädten-Weiersbach, Duitsland van Team RW - WaarBenJij.nu

Natte boel hier!

Door: Team

Blijf op de hoogte en volg Team

28 Juni 2012 | Duitsland, Hoppstädten-Weiersbach

Het mocht niet zo zijn!
Blauwe thermiek, matige blauwe thermiek was er afgegeven. Samen met de DX stonden Evert en Piet om 1200 klaar om te starten. De DX kreeg panne, dus ging weer opzij. De start met RW was wel weer spannend, de asfaltbaan van 700 meter was net lang genoeg, maar daar achter stonden nog wat obstakels zoals een fabriek en wat heuvels. Beetje slalommen hielp wel.
Toen in de erg zwakke thermiek proberen omhoog te raken. Op een gegeven moment ging het tot 1500, maar dat was ook de enige keer. We hebben de motor een keer of acht kunnen trekken het op allerlei plaatsen te proberen. Nix dus. Na 3,5 uur ploeteren zijn we weer op Hoppstädten geland, waar ook de DX weer stond. Later kwam daar de FND nog bij.
Als toetje kregen we nog een onweersbui in onze nek, gelukkig net nadat de kisten in de doosjes stonden.
Maar eens kijken of er morgen nog een kansje in zit...

• 28 Juni 2012 - 18:34

Mieke:

tja de WB1 had meer geluk.... Hoop dat de regen die ze voor morgen in Duitsland voorspellen niet valt.

• 28 Juni 2012 - 20:07

Evert:

De jongens van de WB1 hebben een tactische verplaatsing gemaakt naar Dahlemer Binz. Samen met de 49 en XLT hopen ze morgen terug naar Wustweiler te vliegen en dan weer om te draaien naar Malden. Zeker een dappere poging! Wij kijken of we morgen alsnog uit Hoppstatten vliegend weg kunnen komen, maar de verwachting is niet best. team DX is intussen terug naar Axel vertrokken.

• 29 Juni 2012 - 09:47

Peter Bekaert: