Van Colmar naar Montluçon - Reisverslag uit Montluçon, Frankrijk van Team RW - WaarBenJij.nu Van Colmar naar Montluçon - Reisverslag uit Montluçon, Frankrijk van Team RW - WaarBenJij.nu

Van Colmar naar Montluçon

Door: Guido

Blijf op de hoogte en volg Team

26 Juni 2014 | Frankrijk, Montluçon

Piet was de navigator, en heeft daar zijn werk met gehad, vermits we constant door militair actieve gebieden zijn gevlogen, en meestal te maken kregen met tma gebieden, de transponder blijkt ook weer buiten de prijs ervan de zaken toch te vergemakkelijken, omdat dit de verkeersleiders hun werk vergemakkelijkt.
Colmar ligt tussen de vogezen en de jura, dit is een vrij smal dal wat een speciale termische conditie heeft, dat wil zeggen dat je constant in de lijzijde zit, ongeacht de windrichting.
Dus termische condities vindt je enkel in de heuveltjes die gemiddeld 1200 meter hoogt zijn. Als vlakke land vliegers hebben we dan ook eerst geprobeerd om op 600 meter boven grond termiek te vinden wat kansloos was, dan beslist om op 1100 meter in de heuvels het nogmaals te proberen, zoals de locals het doen, en de aansluiting was een feit. Over de vogezen was draaien niet meer nodig, en regelmatig hadden we snelheden rond de 220km om niet in de wolken te worden gezogen,en een plafond rond de 2200 meter dan is zweefvliegen een plezier. eens uit de vogezen daalde het plafond gestatig, maar de thermische condities bleven goed, dus schoten we ook goed op, 600 km moest er deze dag inzitten, maar de piloot wikt en het weer beschikt, we liepen dan ook tegen het verwachte slechte weer aan en de laatste 60km hebben we uitgegleden naar montlucon, een veld met alle mogelijke accommodaties, maar de toren sprak alleen frans, en toen we op het veld waren geland waren we de enige op dit veld , moederziel alleen, ik en Piet hebben dan ook 2 uur moeten wachten om een biertje te drinken, als je alleen wil zijn, en enkel de natuur wil beleven kom dan naar Montluçon, succes verzekerd.

• 28 Juni 2014 - 09:12

Bickel Peter:

Een mooie vlucht heren! De goden bepalen het weer, zodat jullie van een langere vakantie mogen genieten! Enjoy!

• 28 Juni 2014 - 14:03

Geert:

Hoi mannen,ik durf het bijna niet tezeggen, maar lig hier jullie verslag te lezen vanop een luie strandstoel in Malta. Ik wil niet alles op mijn vechtgenote afschuiven, maar de reis een week te vroeg boeken is niet handig. Als jullie nog rust en weinig bier zoeken, kan ik jullie Argenton aanraden doordeweeks. Geen volk, en veel ruimte. Vergeet niet je ipad in de auto als je gaat liften naar de stad.

• 28 Juni 2014 - 14:07

Geert:

En ja, toegegeven. Ik heb wel last van afkick verschijnselen. Maar enkel als ik mijn ogen open. Ogen dicht en stil nog steeds het geluid van de piepvario