Hotel California in Colmar - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Team RW - WaarBenJij.nu Hotel California in Colmar - Reisverslag uit Colmar, Frankrijk van Team RW - WaarBenJij.nu

Hotel California in Colmar

Door: Evert

Blijf op de hoogte en volg Team

25 Juni 2014 | Frankrijk, Colmar

Colmar is inderdaad een gezellig veld met een prachtige harde baan.
Zo rond half twaalf stonden Marco (PIC) en Evert (NAV) klaar om te vertrekken. Na de klaring vqn de verkeersleiding fluks omhoog, want pc_met voorspelde prachtig weer verderop in Frankrijk. Wel wat kans op afscher,ing later.

Nou, dat klopte niet precies.
Direct na de start begon het ploeteren. Eenmaal boven 3000 ft hebben we ons netjes aangemeld bij Basel waarna we onder verkeersleiding verder konden ploeteren. De verkeersleider had nog wel wat tijd voor ons, tijdens het afhandelen van de grote jongens. En intussen wij maar ploeteren om boven de 4000 ft te komen. Intussen meldde de ene na de andere Euroglide kist zich bij de verkeersleiding, die steeds kortere antwoorden begon te geven. Wel vervelend (voor ons) dat de andere kisten op 5-6000 ft zaten verder in het zuiden terwijl dat voor ons onbereikbaar bleef.

Na ruim drie uur ploeteren waarvan een uur op benzine zijn we weer op Colmar geland. Piet en Guido hadden we in de lucht al gebeld, die waren al onderweg maar konden na 25 km omdraaien.
Nadat we hadden bijgetankt zag de bewolking er wat beter uit, dus zijn we nog maar eens gestart. De aanhouder wint, toch? Vandaag niet, dus.

De Man op de Toren werd wel wat melig toen we ons opnieuw voor de landing op Colmar aanmeldden. "Encore?" Jaja, dit is zo'n gezellig veld, we komen er niet weg.

Oftewel, het thema van de dag: "You can check out any time you want, but you can never leave"...

Morgen beter!

• 27 Juni 2014 - 16:12

Mieke:

Jullie blijven stil.... Maar twee verslagen? Wat doet de ophaalploeg de hele dag?