De tiende dag - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu De tiende dag - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

De tiende dag

Door: Evert en Geert

Blijf op de hoogte en volg Team

17 December 2011 | Namibië, Windhoek

Vandaag Evert weer eens voorin met Geert achterin. Dat valt nog lang niet mee omdat Geert behoorlijk last van zijn benen krijgt achterin de kist. Door af en toe de benen te strekken, die dan voorbij Evert's hoofd in de cockpit steken is het leed gelukkig wat te verlichten...
Weer een interessante vlucht. Goed weer voorspeld door Bernd, voor de zekerheid een 1.000 uitgezet naar NO (Buitepos) en dan Botswana in.
Maar het weer was duidelijk minder, dus gingen we vanaf Buitepos zuid tot 50 km voor Lendepass. Toen terug naar NW, door een massieve buienlijn.
Spannend! Toen toch weer hoogte kunnen krijgen en nog wat naar het westen doorgevlogen. Toch nog door een bui verrast die boven Kiripotib hing, zodat vijf kisten in de regen moesten landen.
Op dit moment hoost het, dus de kist wordt goed gewassen.
We hebben 790 km gevlogen vandaag, waarvan 776 volgens FAI driehoek.
Dus: we zijn tevreden (maar wel dorstig)
Evert en Geert

• 17 December 2011 - 18:32

Alpine A610:

Schön dank Bernd ?!
    Verdorie, en drie nullen zou nie slecht hebben gestaan voor een 5 dubbel nuller :-)
    Spannender in realiteit dan op papier heb ik de indruk : foto's of videoke van de buienlijn / drasch national ?
    .... en nu een Witteke of een Zwarteke ?
    Lekker toch na een langere vlucht.
    Probleem benen Geert : dat heb je met een Elan(g)
    Allez morgen dan een 1000km, stel ons niet teleur yeehaa.
    Yves

• 18 December 2011 - 07:59

Ernst:

Tja, die buitjes daar, hahaha.
    Strakke prestatie gezien het "Umfeld"!
    Een paar fotootjes zou mooi zijn, we mogen er weer een stel bij plaatsen. Geniet mannen!

• 18 December 2011 - 09:41

Peter B:

Mooie vlucht mannen ! Ik ben nog steeds aan t krabben, t kriebelt meer en meer !!!!

• 18 December 2011 - 16:34

Mieke:

Rustdag of is de SPOT kapot?