20 december - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu 20 december - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

20 december

Door: Geert

Blijf op de hoogte en volg Team

20 December 2014 | Namibië, Windhoek

we gaan voor het eerst vliegen op de Arcus E. De vorige huurders hebben ons gebriefd. Amber voorin, 2 plakken lood, lunch, en gaan. We vertrekken niet te vroeg, want dat is niet leuk. Dan is het blauw, en laag draaien. Verder is het handiger om met de beperkte batterij capaciteit laag een belletje te nemen, en zo energie te sparen. Hendel naar voren, motor komt eruit en gaat gelijk lopen. op 160m in een belletje en snel uitschakelen. 2 minuten motortijd, en van 117% naar 96%. In het begin toch nog laag, warm en blauw. we besluiten richting Helmeringhausen te vliegen, en gaan dan de kante afvliegen, van zodra we de convergentie kunnen bereiken richting zuid. Dat werkt aardig. Iets voor Helmeringhausen besluiten we om terug te keren naar het Noorden, om voor sunset terug te kunnen zijn in Kiripotib. Zo ver mogelijk noord, en dan naar Bitterwasser, uiteindelijk landen we een half uur voor sunset, als 1 van de eersten. We hebben de hele vlucht een beetje afgewisseld, om elk wat te kunne vliegen. Voor het eerst echt lang 6:40) overland met mijn dochter. zalig... Hopelijk ook voor haar...

• 22 December 2014 - 09:09

Putje:

Leuk Geert! Helemaal zo met je dochter. Njoy!

Gr. Putje...

• 22 December 2014 - 14:03

Raymond:

He Geert tof, ook voor de kinderen, k wou ook zone papa, zelf zit ik in Murcia tot half feb, kijk er ook naar uit om in mei in Villacastin te gaan vliegen tegen Madrid, met mijne Kiwi.
    Nog veeeel vlieggenot met de familie.
    Raymond