Gefeliciteerd! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Gefeliciteerd! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Gefeliciteerd!

Door: Evert

Blijf op de hoogte en volg Team

08 November 2012 | Namibië, Windhoek

Laten we beginnen met Geert te feliciteren mijn zijn verjaardag. En zeker ook namens Regina... (Herzlichen Glückwunsch!)

Vandaag zijn we, na een vroege start in het blauw en enig geploeter onder de eerste wolken eindelijk door de 700 km grens gebroken. Vijftien minuten voor sunset stonden we weer aan dek, na een tocht via Buitepos een eindje Botswana in, en daarna weer terug richting Pokweni. Volgens de logger hadden we dan 651 km gevlogen, dus er moest nog wel wat bij.

Met het beschikbare daglicht en het laatste belletje voor Pokweni zou het nèt moeten kunnen... Terwijl Piet op kousevoeten de vlucht verlengde naar het westen, telde Evert de kilometers en de aankomsthoogte af. Bij 700,2 km en nog 600 km aankomsthoogte bij een final glide van zo'n 50 km keerden we om. Achteraf bleek het door het omvliegen onderweg toch nog 739 km te zijn.

We waren ongeveer gelijk met de "13" en de "MH" weer bij het veld. De 13 was het laagste dus landde als eerste.MH zat duidelijk hoger, dus dat leek mooi uit te komen, ware het niet dat herr Mathias het nodig vond om opeens omlaag te duiken... Wij dus nog maar even gewacht, en alles netjes aan de grond gebakken.

Als laatste kwam Manfred Lengemann met de Antares binnen, die ongeveer zijn box kwam binnenrollen - tot grote schrik van Robin May die hem een metertje van zijn ASH25EB28 tot stilstand zag komen.

Alles bij elkaar weer een geslaagde dag, en een leuke vlucht.
Evert en Piet

• 08 November 2012 - 22:09

MM Vom Bodenpersonal In Der Heimat:

Herzlichen Glückwunsch !!!
    Wieder Durchbruch auf der ganzen Linie, Herren Flieger! So langsam kennen Euch die Kuduherden um Kiri schon- manche klagen über Genickschmerzen durch zu langes Hochschauen wegen Eurer unglaublich langen Gleitanflüge. Gönnt Ihr ihnen morgen nicht mal ne Pause ????
    Bin froh den Sturzflug von M. nicht live gesehen zu haben, hätte ihm an der Bar kein Bierchen gegönnt heute Abend.
    Take care,please, bitte, a.u.b.!
    Ansonsten: Gepriesen sei der Soester Herbst!
    Herzlichst MM

• 08 November 2012 - 22:40

Bickeltje:

Yes, voorbij die magische grens van 700 km!! Morgen is alles besser en gaan jullie de 800 doorbreken.
    Suc6 and keep it safe!

Grtz
    Peter

• 09 November 2012 - 09:03

Geert:

Bedankt voor de felicitaties. Echter hoe beter en sneller jullie vliegen hoe sneller wij hier ouder worden. Dus niet overdrijven met de km hé... Succes