Langzaam en snel - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Langzaam en snel - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Langzaam en snel

Door: Evert

Blijf op de hoogte en volg Team

04 November 2012 | Namibië, Windhoek

Vandaag was een dag van tegenstellingen: langzaam en snel tegelijk.
De dag begon met volledige afscherming. Dat gaf ons de tijd om de kist op het gemakje klaar te maken.Maar Piet's ervaring als arts was wel nodig omdat Claudia (de vrouw des huizes) zich aan de kap van de ULV had gesneden (die was in een lesvlucht die morgen opengegaan en daar niet geheel heel bij gebleven). Claudia is nu dus gehecht aan, nee, door Piet.
Met alle consternatie begon het vliegbedrijf dus wat trager dan gebruikelijk Pas na de lunch gingen we op pad, om half twee. Het weer was intussen erg goed geworden.
Met Piet voorin gingen we dus fluks op pad. En niet alleen, deze keer! Robin May en Rupert Poritz met ook een ASH-25EB28 vlogen ook. We kozen dezelfde route, naar Rehoboth en Helmeringhausen. Dat ging tot 80 km voor Helmeringhausen echt geweldig (tot 6 m/s), maar daar werd het blauw. Gekeerd, dus en toen door een buienrij heen geslalomd. Ging prima, met ook nog een 5 meter bel ertussen.
Vlot terug naar Kiripotib, met nog een uurtje daglicht over. Dus wij door naar Julia, 50 km in het noordoosten. Dat hadden we nu niet moeten doen, want op de terugweg, een km of 30 voor Kiripotib kwamen we toch nog wat te laag te zitten en moest de motor er nog even uit. Leerzaam, de Zander geeft geen aankomsthoogte over de opdracht aan, maar alleen naar het volgende keerpunt... De reservehoogte die we hadden was net niet genoeg.
Uiteindelijk is het een vlucht van 639 km geworden, met een reissnelheid van 144 km (een nieuw record voor ons). Volgende keer het optimaxen wat beter uitkienen, dan krijgen we ook nog wat punten extra!