De derde dag - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu De derde dag - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

De derde dag

Door: Evert en Geert

Blijf op de hoogte en volg Team

10 December 2011 | Namibië, Windhoek

Wat lastiger weer, vandaag. Een koude stroming vanuit het westen tot aan Kiripotib zorgt ervoor dat er geen cumuls zijn. Daarvoor moeten we eerst worstelen in blauwe thermiek maar verder in het oosten waren er mooie wolken. Zo zijn we een stukje tot in Botswana gevlogen en met een kleine extra retour onder de wolkenstraat de puntjes nog wat opgehoogd. Leuke vlucht!

Daarna nog even geholpen de Nimbus 3 uit elkaar te halen, Uli & Gisela gaan morgen weer naar huis. Met die kist hebben ze `met Heiko twee weken vanuit een kamp in Botswana gevlogen, waarmee ze vast meteen de hele Botswaanse zweefvliegbeweging hebben gevormd...

• 10 December 2011 - 18:27

Alpine A610:

relatief, oef gelukt.
    ... zag niemand starten, dacht aan slechtere weersomstandigheden.
    ... later de 'spot' gevolgd die lang ten Westen van Klein Nauas bleef 'stille' staan, zag in de buurt Top Astro Farm met bed en soort landingsstrook.
    .... dacht even dat jullie daar vanavond Giraf gingen eten :-)
    Maar eind goed al goed, knappe vlucht alsnog waarbij de verschillen met (big-spans) kleiner worden.
    Cool, keep on having fun
    Yves

• 11 December 2011 - 14:15

Peter B:

Hey mannen, ik denk toch te zien dat een DG500 toch iets anders is als een ASH, of is t t weer? Of moeten jullie weer ff inkomen? Desalwelteplus, jullie vliegen heerlijke afstanden!
    Motortje draait goed neem ik aan.
    Grtz P