Dag twee - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu Dag twee - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Team RW - WaarBenJij.nu

Dag twee

Door: Evert en Geert

Blijf op de hoogte en volg Team

09 December 2011 | Namibië, Windhoek

Vandaag voor de verandering met Evert op stap. Ik voorin en hij achterin. Op de briefing vertelt Bernd ons een gemengd verhaal. De droge lucht is gearriveerd. Daar ontstaan de cumulus het laatst, maar het eventuele onweer ook. Voor de start kijken in welke richting de eerste wolken ontstaan. Daar is het vochtig, en daar eerst heen. Daarom zetten we een opdracht uit; kiri, Aminuis panne, Malta Höhe, Gamsberg en terug naar Kiripotib. Iets van een 750 Km. Het is een beetje drummen vwb. de startvolgorde. Het begin gaat vrij langzaam, het 2e been tegen de wind al iets sneller. tijdens de vlucht stijgt de basis. Onderweg een nearmiss met een EB29 (met die spanwijdte zijn ze moeilijk te missen) Op het derde been van Malta Höhe naar Gamsberg, kunnen we de convergentie benutten, en van danaf, is het racen geblazen. Grondsnelheid boven de 200 en niet meer draaien. Gamsberg ligt buiten bereik en we moeten meer naar het Oosten, omdat de droge Namiblucht verder landinwaarts komt. Uiteindelijk landen we een beetje vroeg, maar toch nog 788 Km.
Terwijl we het artikeltje schrijven, is er hier bovenwinds een bush fire bezig. Hopenlijk hebben we morgen nog een vliegtuig. doehoei Geert

• 09 December 2011 - 21:08

Hele Dag Uitgekeken :

heb de hele dag door tussen wat schilderwerk in mijn bureau uitgekeken naar de 'spot' ... en halverwege dacht ik verdorie die gaan vandaag richting 3 nullen, ..... die bleken echter voor anderen weggelegd ... altans vandaag nog.
    wist ik veel dat het spannende moment om 'span ging en dan nog wel 29 meter : foei Binder
    Maar niettegenstaande knap dat je in 3de jaar Namibie gewoon uit de losse pols genietend van het evenement alsnog 788 km eruithaalt.
    Ocharme 788 km : met veel tussenstop doet menig sterveling dat met 2 tussenstop langsheen de Europese snelwegen .....
    .... super guys, blijven genieten

• 09 December 2011 - 21:10

Alpine A610:

Sorry jongens,
    Die Pinotage is wel lekker, maar samen met die verf / lak dampen tasten die mijn typ-kwaliteiten een beetje aan.
    Cheers, Yves

• 09 December 2011 - 22:25

Brainz:

Mooi mannen !
    Nu nog wat fotos :)

• 10 December 2011 - 10:15

Brainz:

hoe voelt dan nu met een 'echte' motor, klimt die daar wat beter ??

mooie fotos hoor. en had je die bush fire zelf gemaakt om de laatste bel wat te 'helpen' met een zippo ? :)

veel plezier daaro,

grtz

• 10 December 2011 - 13:59

Piet:

Jullie aan het zuurstof, zoevend over de fascinerende eentonigheid van de woestijn. Ik achter m'n bureau, werkend aan toespraakjes voor vertrekkende medewerkers. Je kan voorstellen in welke gemoedstoestand ik dagelijks de Waarbenjijnu en OLC raadpleeg. Desondanks: Succes; Op naar de 1000; En als die er niet in zit, geniet van al die km's die er voor zitten.